مقالات آموزشی

کدام ریبون برای چاپ کارت مناسب‌تر است؟

بدون دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)
یکی از معیارهای مهم برای انتخاب پرینتر کارت PVC نوع ریبون قابل استفاده در آن است. یکی از این دستگاه‌های برتر، پرینتر Fargo HDP5000 است که در کلاس جهانی است…
ریبون
زمان مطالعه : 4 دقیقه

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب پرینتر کارت PVC نوع ریبون قابل استفاده در آن است. یکی از این دستگاه‌های برتر، پرینتر Fargo HDP5000 است که در کلاس جهانی است و کارت‌های بسیار باکیفیتی چاپ می‌کند. اما برای چاپ کارت با استفاده از این پرینتر و چاپگرهای دیگر، چه نوع ریبونی مناسب و قابل استفاده است؟

این سوال مهمی است، به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم و در مورد دو نوع مختلف  ریبون‌های قابل استفاده در پرینتر کارت پی وی سی  و دیگر موارد مرتبط با آن صحبت کنیم تا شما به آگاهی کامل در این مورد خاص برسید. پس تا انتهای این بخش همراه ما باشید تا به طور کامل این موارد را بشناسید.

ریبون کره‌ای Fargo 5000

ریبون کره‌ای Fargo 5000 یکی از انواع ریبون موجود در بازار است که از کیفیت خوبی برخوردار است. کیفیت این ریبون کم‌تر از ریبون اورجینال و بیشتر از ریبون‌های چینی موجود در بازار است. اما به دلیل قیمت پایین‌تر آن‌ها نسبت به ریبون اورجینال، به طور معمول در کارهای مختلف مربوط به چاپ استفاده می‌شوند و کاربرد بیشتری نسبت به دیگر ریبون‌های موجود دارند.

مزایای ریبون کره‌ای Fargo 5000

هنگامی که شما از ریبون کره‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید از تمیز‌بودن هد دستگاه موردنظرتان اطمینان داشته باشید و با خیال راحت کار چاپ خودتان را انجام بدهید. تمیز ماندن هد پرینتر Fargo 5000 یا هر پرینتر دیگری کمک می‌کند تا دستگاه چاپگر شما عمر بیشتری کند و هزینه‌های شما برای تعمیرات و نگهداری آن به طرز چشمگیری کاهش یابد که بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

مزایا ریبون

مزیت دیگر این ریبون، قابل شمارش بودن آن توسط دستگاه پرینتر است. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعداد کارت‌هایی که می‌خواهید، چاپ کنید، بتوانید به خوبی بشناسید و از این نظر با محدودیت خاصی مواجه نشوید و مشکلی نداشته باشید.

چگونه از ریبون‌ کره‌ای Fargo5000 استفاده کنید

بعد از اینکه با ریبون کره‌ای Fargo 5000 آشنا شدید و مزایای مربوط به آن را به طور کامل شناختید، نوبت آن است که با نحوه‌ی استفاده از این ریبون آشنا شوید تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید و به دستگاه پرینتر یا این ریبون با‌کیفیت آسیب خاصی نزنید.

در قسمت قبلی گفتیم که هنگام استفاده از دستگاه پرینتر، هد دستگاه کثیف نمی‌شود، این موضوع درست است، اما بعد از پرینت تعداد زیادی کارت، باید هد دستگاه پرینتر خودتان را تمیز کنید تا عملکرد و بازدهی دستگاه به طرز چشمگیری بهبود یابد.

برای تمیز کردن هد پرینتر چاپ کارت PVC خودتان می‌توانید پدهای الکلی موجود در بازار استفاده کنید و از سلامت پرینتر، خیالتان به طور کامل راحت باشد. زمانی که از این ریبون استفاده می‌کنید، در 10 الی 20 کارت آخر، امکان دارد که با پیغام شناخته‌نشدن رو‌به‌رو شوید، در این هنگام لازم نیست، نگران باشید، تنها کافی است با استفاده از شماره‌های داخل سایت با ما تماس بگیرید تا مشاوره‌های لازم به شما را بدهیم.

چگونه ریبون کره‌ای را از دیگر موارد تشخیص دهیم؟

در بازار ریبون‌های مختلفی وجود دارد. خیلی از فروشندگان سعی می‌کنند تا با استفاده از کارهایی ریبون‌های دیگر را به جای این نوع از رنگ مخصوص چاپ به شما بفروشند تا بتوانند سود بیشتری کنند و فروش بالاتری داشته باشند بنابراین لازم است که با روش‌های تشخیص این مورد از دیگر ریبون‌ها آگاه شوید تا در این زمینه با مشکلی رو‌به‌رو نشوید و بتوانید به راحتی رنگ موردعلاقه خودتان را بخرید. پس تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

محفظه‌ای ریبون کره‌ای، پلاستیکی است و برای آن شماره‌ی Product-No، 84051 خورده است. این شماره را در خاطر بسپارید و در هنگام خرید به آن توجه ویژه داشته باشید تا سرتان کلاه نرود. چیپست ریبون کره‌ای چسبی و سفید‌رنگ است، در حالی که چیست ریبون‌های دیگر پرسی و نارنجی رنگ به نظر می‌آید.

فیلم‌ یا ریبون کره‌ای در هنگام خرید، کارتن سفید دارد و ریبون‌هایی که کارتن رنگ دارند، جزو این نوع از فیلم‌ها محسوب نمی‌شود و باید نسبت به خرید آن‌ها شک کنید.

ریبون رنگی

ریبون رنگی YMCK

ریبون رنگی YMCK یک نوع ریبون است که در هنگام چاپ می‌تواند به کار شما بیایید، به همین دلیل باید آن را بشناسید و موارد کاربردش را به طور دقیق و کامل بدانید. در این قسمت به بیان کامل این موارد برای شما می‌پردازیم.

این ریبون از چهار پنل رنگی مختلف (Y) زرد، (M) قرمز، (C) آبی و یک پنل رنگی k)) برای چاپ متن و بارکد تشکیل شده است. این ریبون می‌تواند برای چاپ انواع مختلف کارت‌های PVC به کار برود و محدودیتی در این زمینه برای شما ایجاد نمی‌کند. اگر این ریبون‌ها در شرایط مناسب قرار بگیرند، می‌توانند تا یکسال به کار گرفته شوند و مشکلی نداشته باشند.

ریبون‌ها را به طور کامل بشناسید

برای اینکه بتوانید چاپ کارت‌های مختلف مربوط به واحد خودتان را با کم‌ترین قیمت ممکن انجام دهید، لازم است که آن‌ها را به طور کامل بشناسید و اطلاعات لازم در مورد کارکرد، عمر و ماندگاری آن‌ها را بدانید. به همین دلیل در این مقاله به بیان این موارد برای دو ریبون مختلف پرداخته‌ایم تا به شما در این زمینه کمک کنیم.

شما می‌توانید برای چاپ انواع مختلف کارت پی وی سی و خرید انواع ریبون و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها، با استفاده از شماره‌های داخل سایت با ما تماس بگیرید.

در قسمت نظرات به ما بگویید که شما برای چاپ کارت پی وی سی از چه نوع ریبون و پرینتر کارت PVC استفاده می‌کنید؟

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست