راه حل ها

راه حل های شناسایی خودرو rfid

یک از مهمترین روش های ورود و خروج کالا و افراد به سازمان ها و شرکت ها و کارخانجات و مجتمع های مسکونی خودروها و ماشین ها می باشند .…
فرزان کارت آسیا
زمان مطالعه : 2 دقیقه

یک از مهمترین روش های ورود و خروج کالا و افراد به سازمان ها و شرکت ها و کارخانجات و مجتمع های مسکونی خودروها و ماشین ها می باشند . با توجه با اینکه خودروها  از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند و به عنوان یک دارایی مهم محسوب می گردند نیازبه کنترل تردد آنها در مبادی ورودی و خروجی ساختمان ها و پارکینگ ها می باشند.

پارکینگ rfid

از روش های کارا و اثر بخش در کنترل تردد پارکینگ ها می توان به سیستم rfid اشاره نمود. در این روش به شیشه خودروها یک لیبل rfid مخصوص شیشه الصاق می گردد. آنتن و ریدر rfidدر هنگام ورود یا خروج خودرو لیبل rfid  را شناسایی نموده  و فرمان باز شدن درب را به جک پارکینگ  یا راه بند می دهد .

فاصله شناسایی خودرو به قدرت لیبل و تگ و آنتن rfid بستگی دارد .معمولا فاصله شناسایی آنتن ها بین 3 تا 12 متر از نوع پسیو و بین 15 تا 25 متر از نوع اکتیو می باشد.

کاربرد پارکینگ rfid

سیستم پارکینگ rfid معمولا برای مجتمع های مسکونی یا پارکینگ های کارخانجات و ادارات و شرکت هایی که خودرووهای آنها از قبل تعریف شده و مشخص هستند کاربرد دارد و برای پارکینگ های عمومی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

روش های نصب پارکینگ rfid

  • استفاده از انتن rfid در مسیر رفت و برگشت پارکینگ : در این حالت شناسایی ماشین در ورود و خروج به پارکینگ با استفاده از تگ rfid می باشد. در این خصوص در زمانی که شخص غریب (دزد ) وارد پارکینگ شده و بتواند وارد خودرو شود به راحتی امکان خروج از پارکینگ را خواهد داشت.
  • ورود با آنتن و ریدر rfid و خروج با کارت و اکسس کنترل : در این روش ورود همانند روش اول خواهد بود اما خروج با نصب دستگاه اکسس کنترل به وسیله کارت یا جاسوییجی rfid  انجام می شود . و بدون کارت درب پارکینگ باز نخواهد شد.

انواع آنتن های rfid   و کاربرد آن در شناسایی خودرو

  • آنتن passive rfid : در این حالت تگ غیر فعال بوده و بر روی شیشه خودرو نصب چسبانده می شود و تنها زمانی که در محدوده فرکانسی انتن قرار می گیرد امکان شناسایی خواهد داشت .لذا در این حالت برد شناسایی کوتاه و در میانگین 6 متر خواهد بود.
  • آنتن active rfid : در این حالت خود تگ نیز دارای باتری بوده و در حال ارسال فرکانس می باشد لذا در فاصله بیشتر از passive tag در حدود میانگین عملیاتی 17 متر شناسایی خودرو انجام شده و درب پارکینگ یا گیت باز خواهد شد . این روش بیشتر در معادن و صنایع بزرگ که صرفا هدف از rfid شناسایی خودرو و یا شمارش آنها می باشد کاربرد بیشتری دارد.

وسایل مورد نیاز در نصب پارکینگ های rfid

  • آنتن و ریدر rfid
  • لیبل rfid مخصوص شیشه
  • اکسس کنترل جهت فرمان دادن به جک یا راهبند
  • کنترلر
  • کابل برق و لوله شلاقی

فرزان کارت با تولید آنتن و ریدر های rfid  با برد های 6 و 12 متر و لیبل های مخصوص شیشه آماده ارایه راه حل های محتلف سیستم های شناسایی و کنترل تردد خودرو به سازمان ها و صنایع مختلف می باشد.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست