مقالات آموزشی

با پرینتر کارت پی‌وی‌سی چه کارت‌هایی را می‌توان چاپ کرد؟

پرینتر کارت پی‌وی‌سی تجهیزی کوچک و کاربردی است که می‌تواند برای چاپ انواع کارت‌ها از آن استفاده کرد. برندهای مختلفی از جمله فارگو، Evolis و مجیک اقدام به تولید این…
What cards can be printed with a PVC card printer
زمان مطالعه : 3 دقیقه

پرینتر کارت پی‌وی‌سی تجهیزی کوچک و کاربردی است که می‌تواند برای چاپ انواع کارت‌ها از آن استفاده کرد. برندهای مختلفی از جمله فارگو، Evolis و مجیک اقدام به تولید این تجهیز در مدل‌های مختلف کرده‌اند. هرکدام از مدل‌ها برای چاپ نوعی از کارت کاربرد دارد و برای استفاده از آن نیاز به آگاهی در موردشان است.

به همین دلیل و برای کمک به شما، به معرفی کارت‌های قابل چاپ بااستفاده از پرینتر کارت پی‌وی‌سی و مزیت‌های استفاده از آن به طور کامل و دقیق می‌پردازیم.

مزیت‌های استفاده از پرینتر کارت پی‌وی‌سی چیست؟

دغدغه اصلی افراد در هنگام انتخاب یک محصول، مزیت‌های آن و کاربردش است؛ در این قسمت قصد داریم مزیت‌های پرینتر کارت پی‌وی‌سی را به شما بگوییم تا با ویژگی‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

ماندگاری بسیار بالا

ماندگاری محصولات اهمیت بسیار ویژه‌ای دارند؛ زیرا باعث می‌شوند تا شما نیازی به استفاده از نمونه مشابه تا مدت زیادی نداشته باشید و از نظر مالی بتوانید صرفه‌جویی قابل‌توجهی را به انجام برسانید. کارت‌های چاپ‌شده با پرینتر کارت پی‌وی‌سی نیز از این ویژگی برخوردار هستند،  تا مدت بسیار زیادی برای شما کار خواهند کرد و شما را از خرید محصول مشابه به طور کلی بی‌نیاز می‌کنند.

کیفیت تصویر چاپی مناسب

کیفیت کارت چاپ‌شده دیگر موضوعی است که بسیار مهم است، هرچه کیفیت تصاویر چاپ‌شده برروی کارت باکیفیت‌تر باشد، کارایی آن نیز بیشتر خواهد شد. کارت‌هایی که بااستفاده از پرینتر کارت پی‌وی‌سی چاپ می‌شوند؛ این مزیت را دارند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از کارت خودتان بهترین استفاده ممکن را ببرید.

امکان رمز‌نگاری و افزایش امنیت کارت

کارت‌های مختلف برای مقاصد متفاوتی چاپ می‌شوند. برخی از قابلیت ذخیره حافظه را دارند و برای ورود و خروج به جاهای حساس به کار می‌روند. امنیت این کارت‌ها بیشتر از بقیه موارد اهمیت دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد. اگر از پرینتر کارت پی‌وی‌سی برای چاپ آن‌ها استفاده می‌کنید، نیاز به نگرانی نیست؛ زیرا به شما امکان رمزنگاری برروی این نوع از کارت‌ها را می‌دهد.

سرعت چاپ مناسب با نیاز افراد مختلف

زمانی که تعداد کارت چاپی بالا می‌رود، سرعت پرینت آن‌ها مهم می‌شود. خوشبختانه پرینترهای کارت پی‌وی‌سی سرعت‌های متفاوتی دارند که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید براساس نیاز خودتان انتخاب را انجام دهید و در این جهت محدودیتی نداشته باشید که بسیار مهم است.

کارت‌های قابل چاپ با پرینتر کارت پی‌وی‌سی

کارت‌های قابل چاپ به طور کلی سه دسته دارند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌ها و مشخصاتشان را برای شما بیان خواهیم کرد.

کارت RFid

این کارت‌ها به دو صورت اکتیو و غیراکتیو وجود دارند و سیگنال‌ها از طریق فرستنده رادیویی دریافت می‌کنند. این کارت‌ها به طور معمول انرژی لازم خودشان را از طریق امواج الکترومغناطیسی ارسال‌شده از سمت کارتخوان‌ها دریافت می‌کنند.

کارت RFid را می‌توان براساس فرکانسشان به سه دسته مختلف 125 کیلوهرتز، 13.56 مگاهرتز و UHF تقسیم‌بندی کرد. کارت‌های 125 کیلوهرتز دو نوع Ro و  RWدارند. نوع Ro قابلیت خواندن را به شما ارائه می‌دهد و نمی‌توانید چیزی برروی آن بنویسید یا به اطلاعاتش اضافه کنید. اما RW هم قابلیت خواندن و هم قابلیت نوشتن دارد.

کارت RFid شامل انواع NFC ، Desfire، کارت مایفر می‌گردد. کارت‌های NFC دارای تگ مخصوص به آن هستند و تنها توسط کارتخوان مخصوص این تگ‌ها شناسایی و خوانش می‌شوند.

کارت مغناطیسی

در کارت مغناطیسی ذرات ریز مغناطیسی در پوشش از پلاستیک پوشانده می‌شود. برروی این کارت‌ها طبق  ISO7811 سه ترک وجود دارد، ترک اول شامل حروف انگلیسی و اعداد است و ترک دوم و سوم نیز توانایی ذخیره آن‌ها را دارد. این نوع از کارت‌های پی‌وی‌سی دارای دو دسته  HiCo و LOCO است. تفاوت آن‌ها در چگونگی کدگذاری و پاک‌کردن اطلاعات موجود در یک نوار می‌باشد. HiCo در یک میدان مغناطیسی قوی‌تر کد‌گذاری می‌گردد و به همین دلیل از این نظر دوام و ماندگاری بسیار بالاتری دارد.

Magnetic card

کارت هوشمند

این نوع از کارت‌های پی‌وی‌سی دارای یک مدار مجتمع بررروی خودشان هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان کارت اعتباری، کارت اتوبوس، کارت بانکی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد و از این نظر شما را با محدودیتی روبه‌رو نمی‌کنند. این کارت‌های دارای چهار نوع زیر هستند:

  • کارت‌های حافظه تماسی (Contact Memory Card)
  • کارت‌های دارای پردازشگر (Contact CPU Card)
  • کارت‌های حافظه بدون تماس (Contact-less Memory Card)
  • کارت‌های دارای پردازشگر با رابط دوگانه (Dual Interface CPU Card)

امنیت این کارت‌های بسیار بالا است و می‌توان از آن‌ها برای شناسایی افراد عضو باشگاه مشتریان برندهای مختلف نیز استفاده کرد که کاربردی مهم به شمار می‌آید.

کارت‌های قابل چاپ با پرینترهای پی‌وی‌سی را بشناسید

کارت‌های بسیاری را می‌توان با استفاده از پرینترهای پی‌وی‌سی چاپ کرد که در این مطلب مهم‌ترین موارد آن را به شما معرفی کردیم تا به آشنایی کامل و دقیق در این زمینه بسیار مهم برسید. فرزان‌کارت با تخصص بالا در زمینه چاپ انواع کارت‌های پی‌وی‌سی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید انواع آن‌ها بدون دردسر پرینت بگیرید؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید که به چنین خدماتی نیاز دارید، می‌توانید درخواست خودتان را در سایت ما ثبت کنید و در صورت وجود سوال آن را از طریق شماره تلفن 07132353082 با ما مطرح کنید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست