مقالات آموزشی

برترین پرینترهای کارت پی‌وی‌سی در ایران چه مواردی است؟

بدون دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)
پرینترهای کارت‌های پی‌وی‌سی وسایل هستند که به افراد مختلف کمک می‌کنند تا انواع مختلف کارت‌های خودشان را چاپ کنند. به عنوان مثال یک مدیر شرکت می‌تواند از طریق یک پرینتر…
زمان مطالعه : 8 دقیقه

پرینترهای کارت‌های پی‌وی‌سی وسایل هستند که به افراد مختلف کمک می‌کنند تا انواع مختلف کارت‌های خودشان را چاپ کنند. به عنوان مثال یک مدیر شرکت می‌تواند از طریق یک پرینتر کارت پی‌وی‌سی کلیه کارت‌های موردنیاز دفتر یا شرکت خودش را چاپ کند. اما به دلیل تنوع بسیار بالای پرینترها، افراد در هنگام خرید آن‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شوند و نمی‌دانند که باید به چه نکاتی دقت کنند.

در این مقاله قصد داریم این نکات را به شما بگوییم و بعد از آن برترین پرینترهای کارت پی‌وی‌سی در ایران را معرفی کنیم تا به راحتی گزینه مناسب خودتان را پیدا کنید و اقدام به خریداری آن نمایید و دچار ضرر مالی در این حوزه نشوید.

هنگام خرید پرینتر کارت پی‌وی‌سی باید به چه نکاتی دقت کنید؟

در هنگام خرید هر محصولی باید یکسری از نکات را رعایت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را به انجام برسانید. پرینتر کارت پی‌وی‌سی نیز از این قاعده پیروی می‌کند و شما نیاز به یادگیری یکسری از موارد برای آن دارید. در ادامه این نکات را به شما خواهیم گفت و توضیحات کاملی در مورد هرکدام خواهیم داد تا به آگاهی کامل در زمینه خرید این نوع از چاپگر برسید.

روش چاپ پرینتر کارت پی‌وی‌سی

پرینترهای پی‌وی‌سی براساس روش چاپشان به دو نوع تک‌رو و دورو تقسیم‌بندی می‌شوند. چاپگرهای تک‌رو در هر بار ورود کارت خام، یک طرف آن را برای پرینت انتخاب می‌کند و برای چاپ طرح برروی طرف مقابل نیاز است تا کارت را به همان طرف وارد دستگاه کنید. اما چاپگرهای دورو در هر بار ورود، طرح را برروی دو طرف کارت خام پرینت می‌کنند. سرعت چاپگرهای دورو نسبت به نوع تک‌رو بیشتر است، اما قیمتی بالاتری نیز نسبت به این نوع دارد که باید به آن توجه کرد. کیفیت چاپ این دو نوع دستگاه نیز به طور تقریبی برابر است و تفاوت جزئی آن‌ها بستگی به برند مورداستفاده و مواد خام مانند ریبون‌ها دارد.

تعداد کارت قابل چاپ با استفاده از پرینتر

تعداد کارت قابل چاپ با استفاده از پرینتر کارت پی‌وی‌سی نیز مورد دیگری است که باید در هنگام خرید به آن دقت زیادی کنید. برخی از پرینترها قابلیت پرینت تعداد زیادی کارت در استفاده‌های کوتاه‌مدت را ندارند و امکان دارد که به یکباره از کار بایستند. این موضوع باعث می‌شود تا شما نیاز به خرید نمونه دیگر پیدا کنید و دچار ضرر اقتصادی قابل‌توجهی در این زمینه شوید. همچنین معطلی در کار را نیز برای شما به بار می‌آورد که مطلوب هیچ مدیر یا فردی به حساب نمی‌آید.

اندازه و سایز دستگاه چاپگر کارت پی‌وی‌سی

اگر دفتر شما فضای کوچکی دارد یا سازمان و شرکت شلوغی دارید، باید به اندازه و سایز دستگاه چاپگر دقت زیادی کنید. زیرا چاپگر باید در فضایی ثابت قرار بگیرد و تکان‌های کمی بخورد. زیرا جابه‌جایی‌های بسیار زیاد برای هر دستگاه الکترونیکی مضر است و می‌تواند باعث خرابی تدریجی آن شود که نکته بسیار مهمی به شمار می‌آید. همچنین اندازه در تعداد کارت چاپی نیز اثر مستقیم دارد و هرچه سایز پرینتر بزرگ‌تر باشد، در مدت زمان کوتاه قادر به چاپ تعداد کارت بیشتری خواهد بود.

بنابراین اگر نیاز به چاپ تعداد زیادی کارت دارید، باید دستگاهی با سایز بزرگ‌تر خریداری کنید که به طور قطع قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

نوع ریبون‌های پرینتر کارت پی‌وی‌سی

کیفیت چاپ مورد دیگری است که برای افراد مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع به مواد اولیه استفاده‌شده برای چاپ اثر زیادی دارد. در چاپ‌های مستقیم، ریبون برای پرینت رنگ‌ها به کار می‌رود و در نوع پرینت غیرمستقیم نیز فیلم‌ها این کار را به انجام می‌رسانند. در بازار مصرفی ریبون‌ها و فیلم‌های زیادی موجود است که تنها تعدادی از آن‌ها برای یک پرینتر قابل استفاده هستند. بنابراین باید دقت کنید که در هنگام خرید گستره ریبون‌ها یا فیلم‌های قابل کاربرد برروی چاپگر زیاد باشد و محدودیت کمی در این زمینه داشته باشید.

قیمت دستگاه چاپگر

فاکتورهای زیادی برروی قیمت دستگاه چاپگر اثر دارد که باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید و در هنگام خرید به آن‌ها دقت داشته باشید. به عنوان مثال برند دستگاه برروی این موضوع اثر زیادی دارد و تغییر آن می‌تواند قیمت را کاهش یا افزایش دهد. تعدد قابلیت‌های پرینتر کارت پی‌وی‌سی نیز موضوع فاکتور مهم‌تری است که تغییرات قیمت چاپگر را در پی دارد.

گارانتی و خدمات پس از فروش پرینتر کارت پی‌وی‌سی

پرینتر کارت پی‌وی‌سی ممکن است که به علت‌های مختلف دچار مشکل شود یا نیاز به تعمیرات پیدا کند. در این هنگام پشتیبانی و گارانتی اهمیت بسیار زیاد پیدا می‌کند. زیرا به شما امکان می‌دهد تا بتوانید بدون دغدغه و در سریع‌ترین زمان ممکن، این دستگاه چاپگر را به چرخه استفاده برگردانید و نیاز به خرید دستگاه جدید برای این هدف پیدا کنید که بسیار قابل‌توجه است.

وجود لایه لمینت

لایه لمینت پوشش محافظی است که برروی کارت‌های مختلف پی‌وی‌سی توسط برخی از پرینترهای کشیده می‌شود. این امکان کمک می‌کند تا ماندگاری کارت چاپ‌شده به طور چشمگیری افزایش پیدا کند و هزینه‌های مربوط به آن کاهش قابل‌توجهی داشته باشد. البته باید در هنگام خرید دقت کنید که چاپگر از این قابلیت برخوردار باشد و امکان استفاده از آن را به شما بدهد.

سیستم عامل موردنیاز برای پرینتر کارت

سیستم عامل پرینتر، بستری است که چاپگر با استفاده از آن کار می‌کنند. این سیستم عامل باید تجربه کاربری خوبی داشته باشد و همه افراد بتوانند راحت کار با آن را یاد بگیرند. به همین دلیل در هنگام خرید پرینتر کارت پی‌وی‌سی به آن دقت زیادی داشته باشید و سعی کنید که در اولویت‌های این موضوع بسیار مهم را قرار دهید. زیرا به طور مستقیم برروی سرعت و کیفیت کارت‌های چاپ‌شده اثر می‌گذارد و آن‌ها را افزایش یا کاهش می‌دهد.

برترین پرینترهای کارت پی‌وی‌سی در ایران

در قسمت قبل، فاکتورهای مهم برای خرید پرینتر را به شما معرفی کردیم و شرح مختصری در مورد آن‌ها دادیم. اما در این قسمت قصد داریم، معرفی برترین پرینترهای کارت پی‌وی‌سی در ایران را به انجام برسانیم تا در این زمینه نیز به اطلاعات کامل و دقیقی برسید و مشکل یا ابهامی نداشته باشید.

 پرینتر کارت پی‌وی‌سی فارگو hdp5000

فارگو hdp5000 یکی از بهترین چاپگرهای موجود در بازار مصرفی است که با استفاده از چاپ غیرمستقیم کار می‌کند. این نوع پرینتر به دلیل تکنولوژی چاپش نیاز به فیلم دارد و نمی‌توان از ریبون در چاپ آن استفاده کرد. کیفیت چاپ این نوع پرینتر بسیار بالا است و برای افراد حساس به این موضوع، بسیار مناسب می‌آید. همچنین طول عمر کارت‌های پرینت‌شده با استفاده از این دستگاه بالا است، می‌توانید انکودرهای مختلف را برروی آن نصب کنید و قابلیت‌های بیشتری را به دستگاه خودتان اضافه نمایید.

فارگو hdp5000

وزن این پرینتر کارت پی‌وی‌سی 7300 گرم است و ابعاد 292 در 313 در 235 میلی‌متری دارد. ظرفیت ورودی کارت این چاپگر 100 و خروجی آن نیز 200 عدد است. رزرولوشن چاپ آن 300 dpi می‌باشد و دارای سرعت چاپ یک کارت در 24 ثانیه است. به دلیل سرعتش این دستگاه می‌تواند در یک ساعت 150 عدد کارت تک رو را چاپ کند. امکان اضافه‌کردن امکاناتی مانند ماژول کارت خوان مغناطیسی، ماژول کارت خوان RFID و ماژول دوروزن را به این دستگاه دارید. سیستم عامل موردنیاز این پرینتر کارت پی‌وی‌سی ویندوز است.

پرینتر کارت پی‌وی‌سی هایتی CS200

مهم‌ترین مشخصه پرینتر کارت پی‌وی‌سی هایتی CS200، سایز کوچک آن است که باعث می‌شود تا شما بتوانید از آن برروی سطح‌های مختلف استفاده کنید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید. همچنین این محصول، قیمت بسیار مناسب و کیفیت چاپ بالایی دارد که کمک می‌کند تا کارت خودتان را بتوانید با کم‌ترین هزینه ممکن و بیشتری ماندگاری چاپ کنید. به دلیل ابعاد، این محصول می‌تواند گزینه مناسب برای استفاده در پیشخوان و دفاتر دولتی باشد، زیرا فضای کمی برای قرارگیری می‌خواهد که مزیت مهمی به شمار می‌آید.

وزن این محصول 5000 گرم است و دارای سایز ابعادی 354 در 197 در 204 میلی‌متر می‌باشد. ظرفیت مخزن ورودی این دستگاه 100 و ظرفیت خروجیش نیز 50 عدد است. تکنولوژی چاپ این پرینتر مستقیم می‌باشد و به همین دلیل نیاز به ریبون برای پرینت رنگ‌های مختلف دارد. این دستگاه قادر به پرینت 600 عدد کارت تک‌رو و مشکی در یک ساعت است و همچنین می‌تواند در این مدت زمان، 180 عدد کارت رنگی را نیز چاپ کند. این دستگاه از 32 مگابایت حافظه داخلی برخوردار است، نمایشگر برای نشان‌دادن تنظیمات دارد و امکان کدگذاری برروی انواع کارت‌های RFid را به شما می‌دهد که قابلیت بسیار مهمی به شمار می‌آید.

پرینتر کارت پی‌وی‌سی اولیس PEBBLE 4

این پرینتر کارت پی‌وی‌سی برای چاپ از تکنولوژی مستقیم استفاده می‌کنند و امکان بهبود قابلیت‌های آن با اضافه‌کردن ماژول‌های مختلف وجود دارد. پرینتر کارت پی‌وی‌سی اولیس PEBBLE 4 کیفیت چاپ بسیار مناسبی دارد و امکان پرینت لب به لب را نیز برای شما فراهم می‌کند که امکان جذابی به شمار می‌آید. کارایی این محصول مناسب و تا مدت‌های زیاد بازدهی عالی برای کارهای مختلفی چاپی شما خواهد داشت.

ظرفیت مخزن ورودی این دستگاه 100 است و خروجی آن نیز ظرفیت 50 عددی دارد. وزن این پرینتر 5900 گرم می‌باشد و ابعاد آن نیز 235 در 396 در 192 میلی‌متر است. انتقال رنگ این پرینتر به صورت حرارتی و تصعید رنگ می‌باشد. استفاده از این روش برای چاپ رنگ‌ها باعث می‌شود تا ماندگاری آن‌ها افزایش یابد و پس از مدت کوتاهی از روی کارت موردنظر پاک نشوند. رزرولوشن چاپ این پرینتر 300 dpi است. این نوع از پرینتر قابلیت پشتیبانی از انواع سیستم عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس را دارد و در این جهت برای شما محدودیت به بار نمی‌آورد.

این دستگاه می‌تواند هزار کارت تک‌رنگ و 150 عدد کارت با رنگ‌های متفاوت را در یک ساعت پرینت بگیرد. در آخر این نکته قابل ذکر است که امکان اضافه‌کردن ماژول انکودر، ماژول لمینیتور و ماژول چاپ هولوگرام را به این چاپگر دارید.

چاپگر کارت پی‌وی‌سی XID8300

اگر به دنبال یک محصول با کارایی بالا و اندازه کوچک هستید، باید نسبت به خرید چاپگر کارت پی‌وی‌سی XID8300 اقدام کنید. این پرینتر در جاهای مختلفی از جمله مراکز آموزشی و صنعتی متوسط کاربرد دارد و می‌توان از آن استفاده کرد. چاپگر کارت پی‌وی‌سی XID8300 را می‌توان به عنوان پرینتر چندمنظوره استفاده کرد و برای چاپ از دو تکنولوژی غیرمستقیم و انتقال مجدد را به کار بست.

ابعاد این پرینتر 343 در 322 در 360 میلی‌متر است. ظرفیت مخزن ورودی این پرینتر، 200 و خروجی آن نیز 100 عدد می‌باشد. به دلیل استفاده این چاپگر از تکنولوژی غیرمستقیم برای چاپ کارت با استفاده از آن نیاز به کار‌گیری فیلم دارید. رزرولوشن 300 dpi این پرینتر، نشان‌دهنده کیفیت بسیار بالای آن است. چاپگر کارت پی‌وی‌سی XID8300 می‌تواند در هر ساعت 120 عدد تک‌رنگی را پرینت کند. این پرینتر قابلیت پشتیبانی از ماژول انکودر و ماژول لمینیتور را دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید امکان‌های زیادی را در اختیار داشته باشید. این دستگاه همچنین می‌تواند انواع کارت‌های مغناطیسی را نیز پرینت کند و از این نظر محدودیتی ندارد. سیستم عامل موردنیاز آن نیز ویندوز است.

پرینتر کارت پوینت من TP9200

پرینتر کارت پوینت من TP9200 یک چاپگر رومیزی است و قابلیت استفاده در دفاتر کوچک دولتی و پیشخوان را دارد. این پرینتر توسط کشور کره تولید می‌شود و می‌تواند انواع مختلف کارت‌های هوشمند را پرینت کند. همچنین امکان نصب آن برروی سیستم عامل‌های مختلف را نیز دارید. با استفاده از پرینتر امکان قراردادن امضای دیجیتال و چاپ حروف الفبایی را دارید که امکان‌های منحصر به فردی حساب می‌شود.

ظرفیت مخزن ورودی پرینتر کارت پوینت من TP9200 100 عدد است و دارای ظرفیت مخزون خروجی 70 عددی نیز می‌باشد. تکنولوژی چاپ استفاده‌شده این پرینتر مستقیم حرارتی است. به کارگیری چاپ حرارتی کمک می‌کند تا کیفیت کارت چاپ‌شده به طور قابل‌توجهی افزایش یابد و ماندگاری بالایی داشته باشد. این پرینتر قابلیت چاپ  200 عدد کارت رنگی تک‌رو و 155 عدد کارت رنگی دورو در یک ساعت را دارد. این دستگاه از ریبون‌‌های رنگی پشتیبانی می‌کند و از حافظه 128 مگابایتی برای دخیره‌سازی برخوردار است. پرینتر کارت پوینت من TP9200 همچنین امکان کدگذاری مغناطیسی برای کارت‌های مختلف را به افراد مختلف می‌دهد که باعث افزایش امنیت آن‌ها می‌شود.

پرینتر کارت پی‌وی‌سی Nisca PRC101

کسانی که به دنبال سرعت بسیار زیاد در چاپ هستید، باید به سراغ چاپگر کارت پی‌وی‌سی Nisca PRC101 بیایند. ابعاد این پرینتر 230 در 330 در 180 میلی‌متر دارد و از ظرفیت مخزن ورودی 100 و مخزن خروجی 80 عددی برخوردار می‌باشد. تکنولوژی چاپ این پرینتر مستقیم است که باعث می‌شود تا کیفیت چاپش نیز در عین سرعتش بالا باشد. پرینتر کارت پی‌وی‌سی Nisca PRC101 دارای دو غلطتک تمیز‌کننده است که ماندگاری و عمر آن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. این چاپگر قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های مکینتاش و ویندوز را نیز دارد و به شما امکان استفاده از آن‌ها را می‌دهد.

بهترین پرینترهای کارت پی‌وی‌سی در ایران را بشناسید

پرینترهای مختلفی برای چاپ کارت پی‌وی‌سی در بازار مصرفی موجود هستند که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را برای کار خودتان انتخاب کنید. اما باید به یکسری از موارد توجه کنید. در این مقاله نکات مهم را معرفی کردیم و در موردشان شرح کوتاهی دادیم و در پایان در مورد چند نمونه از پرینترهای کارت پی‌وی‌سی در ایران توضیح کاملی دادیم تا در این زمینه مشکلی نداشته باشید.

شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف پرینتتر کارت پی‌وی‌سی به فروشگاه فرزان‌کارت مراجعه کنید. زیرا این برند تخصص و اعتبار بالایی در این زمینه دارد. در صورت وجود مشکل نیز می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت آن‌ها را با کارشناسان خبره ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان به شما پاسخ مناسب دهند.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست