راه حل ها

راه حل های شناسایی افراد مبتنی بر Rfid

بدون دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)
شناسایی افراد و اعضا همواره یکی از دغدغه های مدیریت سازمان ها ،شرکت ها ،انجمن ها ،صنایع و معادن ، مجتمع های آموزشی ،بیمارستان ها و مجتمع های مسکونی می…
زمان مطالعه : 3 دقیقه

شناسایی افراد و اعضا همواره یکی از دغدغه های مدیریت سازمان ها ،شرکت ها ،انجمن ها ،صنایع و معادن ، مجتمع های آموزشی ،بیمارستان ها و مجتمع های مسکونی می باشد. شناسایی افرادی که مجاز به ورود و خروج به یک مکان خاص را باید داشتنه باشند یا ثبت و جمع آوری  اطلاعات خاصی از افراد که بعدا می توان از استفاده نمود. یکی از روش های شناسایی افراد استفاده از تکنولوژی rfid  می باشد.فرزان کارت با استفاده از تکنولوژی و نرم افزار های مبتنی بر rfid اقدام به ارایه راه حل های شناسایی و مدیریت افراد در محیط های سازمانی و صنعتی می نماید.

Rfid چیست ؟

Rfid مخفف عبارت ( radio ferequency identification ) یا معادل فارسی شناسایی به وسیله امواج رادیویی می باشد. این تکنولوژی از سه بخش آنتن و ریدر ،تگ و لیبل ، نرم افزار تشکیل می گردد. در این روش افراد با استفاده از از تگ و لیبل rfid   ، زمانی که در محدوده فرکانسی آنتن قرار می گیردن شناسایی گردیده و باعث از نرم افزار های مربوطه انتقال اطلاعات صورت کی پذیرد.

راه حل های شناسایی افراد مبتنی بر rfid   در حوزه های مختلف کاربرد دارند که برخی از انها در ذیل تشریح خواهد شد.

شناسایی و کنترل تردد ساکنین مجتمع های مسکونی

در مجتمع های مسکونی بزرگ با توجه به تردد بالای افراد امکان شناسایی ساکنین و اعضای مجتمع سخت می باشد و باعث کاهش امنیت مکان می گردد. بااستفاده از سیستم rfid امکان شناسایی افراد و کنترل تردد آنها به مجتمع وجود خواهد داشت . در این سیستم بر روی درب های ورودی و خروجی ساختمان یک دستگاه کنترل تردد rfid  نصب گردیده و به هر یک از اعضا یک کارت یا تگ جاسوییجی RFID اختصاص می باید. با استفاده از دستگاه یا نرم افزار اجازه کنترل تردد به افراد مجاز صادر می گردد و از تردد افراد غیر مجاز به مجتمع به صورت خودکار جلوگیری به عمل می آید. فرزان کارت با دارا بودن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به ارایه این راه حل به مجتمع های مسکونی می پردازد.

شناسایی افراد در بیمارستان ها توسط RFID

در بیمارستان ها در سه حوزه از تکنولوژی RFID  جهت شناسایی افراد استفاده می گردد. فرزان کارت با داشتن تگ ها و کارت و دستبند های RFID کاغذی بیمارستانی و تجهیزات شناسایی RFID راه حل های ذیل را ارایه می نماید.

  • شناسایی و کنترل تردد پرسنل به بخش ها و اتاق های عمل
  • شناسایی مراجعین و کنترل تردد همراهان بیمار
  • شناسایی بیماران و مدیریت مراجعه پرستاران به آنها

شناسایی افراد در محیط های پرتردد مانند  مترو یا دانشگاه با استفاده ازRFID

در محیط های پرتردد به دلیل حجم بالای تردد سرعت شناسایی و صدور مجوز تردد بسیار حائز اهمیت می باشد و کندی سیستم های شناسایی افراد باعث ایجاد ترافیک و ازدحام در معابر ورودی و خروجی می گردد. فرزان کارت با استفاده از کارت های RFID با سرعت شناسایی بالا و گیت های کنترل تردد امکان شناسایی افراد را میسر نموده است .

دریافت خدمت رفاهی با RFID

در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها جهت کارکنان و پرسنل سبد خواربار یا غذایی با خدمات رفاهی ارایه می نمایند . با توجه به تعداد بالای پرسنل و پخش این سبد های حمایتی یا خدمات رفاهی امکان اشتباه در دریافت یا تحویل را برای کارکنان فراهم می نماید . فرزان کارت با طراحی نرم افزار توزیع و ارایه خدمت رفاهی با استفاده از کارت های هوشمند RFID تحویل اقلام را الکترونیکی نموده و از بروز اشتباه جلوگیری می نماید.

حضور و غیاب و کنترل تردد پرسنل از راه دور (RFID)

در شرکت های نفت ،گاز ،پتروشیمی و صنایع و معادن و سازمان های بزرگ در گیت های ورودی و خروجی  یا برخی فضاهای خاص  شناسایی افراد به جهت حضور و غیاب و  ارایه اجازه دسترسی به یک اتاق یا مکان خاص برای حفظ امنیت  می توان از سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد RFID استفاده نمود. در این خصوص فرزان کارت با ارایه آنتن و ریدر های برد بلند RFID با باند UHF و ادغام آنها با گیت های کنتردد و ساعت های حضور و غیاب این امکان را برای سازمان ها فراهم می آورد تا بتوانند از راه دور و به صورت گروهی امکان شناسایی پرسنل خود را داشته باشند.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست