مقالات آموزشی

نرم افزار پارکینگ RFid چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

با بزرگ شدن تعداد خودروهای ناوگان حمل و نقل ادارات و شرکت‌های مختلف، حضور یک سیستم شناسایی خودروی مکانیزه در پارکینگ شرکت‌ها و ادارات به یک الزام تبدیل گشته است.…
نرم افزار پارکینگ rfid
زمان مطالعه : 5 دقیقه

با بزرگ شدن تعداد خودروهای ناوگان حمل و نقل ادارات و شرکت‌های مختلف، حضور یک سیستم شناسایی خودروی مکانیزه در پارکینگ شرکت‌ها و ادارات به یک الزام تبدیل گشته است. زیرا به طور عملی و دقیق امکان کنترل و ثبت دستی ورود و خروج این تعداد از خودرو توسط یک فرد وجود ندارد و امکان خطا در آن به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. اما برای دریافت بیشترین بهره‌وری ممکن باید از چه سیستم شناسایی استفاده کرد، این سیستم شناسایی چه قابلیت‌هایی دارد و تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای آن چه مواردی هستند؟

یکی از بهترین سیستم‌های شناسایی خودرو و اشیا سیستم شناسایی  RFid است که به شما امکان کنترل اتوماتیک و دقیق ورود و خروج خودروها را به راحتی و با سهولت بسیار بالا می‌دهد. برای استفاده از این سیستم باید از نرم‌افزار پارکینگ  RFid  نیز استفاده کنید که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

سیستم شناسایی RFid چیست؟

سیستم شناسایی RFid، سیستمی است که از فناوری RFid برای شناسایی خودروها و اشیا در درب پارکینگ استفاده می‌کند تا این کار را با نهایت دقت صورت بگیرد. RFid یک فناوری رادیویی است که با دریافت فرکانس مناسب از خودروهای مختلف قادر است که آن‌ها را به راحتی شناسایی نماید.

به طور معمول بر روی گیرنده‌های RFid یک میکروچیپ با یک شماره سریال خاص وجود دارد. به کمک این تراشه، اطلاعات دریافت شده توسط گیرنده به رایانه و نرم افزار پارکینگ RFid منتقل می‌شود تا اطلاعات در این قسمت بررسی و ثبت گردد.

سیستم شناسایی RFid

انواع فرکانس های قابل شناسایی RFid چیست؟

بعد از آشنایی با سیستم RFid لازم است که متوجه گستره فرکانس‌های قابل شناسایی توسط سیستم RFid شوید. این سیستم می‌تواند سه نوع گستره فرکانسی را شناسایی کند و اطلاعات بر روی تگ متعلق به آن‌ها را به راحتی بخواند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • فرکانس رادیویی LF
    گستره فرکانس LF از عدد صد و بیست و پنج کیلو هرتز آغاز و در عدد صد و سی و چهار کیلو هرتز متوقف می‌گردد. میزان برد این فرکانس سه سانتی‌متر می‌باشد.
  • فرکانس رادیویی HF
    HF دارای بازه فرکانس 13.56 مگاهرتز می‌باشد و یک نوع فرکانس تماسی است و قادر است که تا فاصله هفت سانتی‌متر اشیا و خودروها را شناسایی کند.
  • فرکانس رادیویی UHF
    این نوع فرکانس دارای بازه‌ی چهارصد و سی و سه مگاهرتز تا نهصد و شصت مگاهرتز است و می‌تواند تا فاصله ده سانتی‌متری اطلاعات را بخواند.

ابزار مورد نیاز برای استفاده از سیستم شناسایی  RFid  چیست؟

برای استفاده از این سیستم شناسایی در مکان‌ها مختلف نیاز به استفاده از تجهیزاتی دارید که در ادامه می‌توانید به آگاهی کامل در مورد آن‌ها برسید.

  • آنتن گیرنده RFid
    اولین چیزی که برای استفاده از این سیستم شناسایی نیاز دارد، آنتن گیرنده RFid است که باید بر روی درب ورودی پارکینگ نصب گردد.
  • تگ RFid
    تگ Rfid تگی است که امکان شناسایی خودرو یا شی توسط آنتن را می‌دهد و بدون آن به هیچ وجه قادر به استفاده از این سیستم نیستید. این تگ دارای سه نوع تگ فعال، تگ غیرفعال یا پسیو و تگ نیمه فعال می‌باشد.
    تگ فعال
    دارای باطری است و از این باطری برای تامین میزان برق موردنیاز چیپ و ارسال سیگنال استفاده می‌کند.
    تگ پسیو
    از باطری استفاده نمی‌کنند و قدرت خودشان را از امواج الکترومغناطیسی ساطع شده توسط خواننده دریافت می‌کنند.
    تگ نیمه‌فعال
    هم از باطری و هم از امواج الکترومغناطیس خواننده استفاده می‌نماید.

نرم افزار پارکینگ RFid چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

همانطوری اشاره کردیم، اطلاعات پس از شناسایی توسط گیرنده RFid پارکینگ، توسط تراشه به نرم‌افزار پارکینگ RFid منتقل می‌گردد. این نرم‌افزار با استفاده از تگ چسبانده شده بر روی خودرو یا شی و آنتن گیرنده به شما امکان می‌دهد تا بتوانید به طور اتوماتیک درب پارکینگ را باز و بسته کنید و کنترل ورود و خروج را به راحتی انجام دهید. این نرم‌افزار به غیر از این مورد، کاربردها دیگری نیز دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • مدیریت پرداخت پارکینگ‌های عمومی
    یکی از موارد استفاده از این نرم‌افزار و سیستم شناسایی RFid، پارکینگ‌های عمومی است. در این پارکینگ به طور معمول و روزانه، خودروهای زیادی رفت و آمد می‌کنند که باید براساس تعرفه موجود پارکینگ از آن‌ها هزینه دریافت شود. این نرم‌افزار و سیستم RFid به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید پرداخت رانندگان را خودکار کنید.
  • کنترل و حفظ امنیت پارکینگ‌ها
    یکی از مواردی که در پارکینگ‌های مختلف بسیار مهم است، کنترل و حفظ امنیت است که استفاده از نرم‌افزار پارکینگ RFid این امکان را به شما می‌دهد. زیرا این سیستم تنها به خودروها و اشیایی اجازه ورود می‌دهد که دارای تگ و فرکانس مناسب باشند و این مورد می‌تواند از ورود اشیا ممنوعه و خودروهای ناشناس جلوگیری نماید.
  • ارائه گزارش‌های آنلاین
    استفاده از نرم‌افزار پارکینگ RFid شما را قادر می‌سازد که بتوانید به راحتی و در هر زمانی که نیاز داشتید، گزارش‌های مختلف و آنلاین تهیه نمایید و برای افراد بالادستی یا نهادهای مختلف ارسال نمایید.
  • دارای امکان تعیین محدوده زمانی رفت و آمد خودروها
    شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار پارکینگ RFid محدوده زمانی رفت و آمد خودروهای دارای تگ RFid را تعیین کنید و در صورت عدم رعایت خودرو و راننده آن از این مورد به سرعت مطلع شوید.
  • امکان فعال کردن یا غیرفعال کردن تگ از راه دور
    نرم‌افزار پارکینگ rfid شما را قادر می‌سازد که به راحتی انواع‌ تگ‌های RFid خودروها یا اشیا را فعال یا غیر فعال نمایید.

نرم افزار پارکینگ RFid

مزایای استفاده از نرم‌افزار پارکینگ RFid چیست؟

استفاده از این نرم‌افزار مزایای زیادی دارد که در ادامه به معرفی و شرح مختصر مهم‌ترین موارد مربوط به  آن‌ها می‌پردازیم.

  • صرفه‌جویی در وقت
    یکی از مزایای استفاده از این نرم‌افزار این است که نیازی به باز و بسته کردن درب به صورت دستی وجود ندارد که باعث صرفه‌جویی در وقت راننده انواع خودروها می‌گردد.
  • حذف ریموت کنترل از راه دور
    استفاده از نرم افزار پارکینگ RFid به شما کمک می‌کند تا بتوانید ریموت کنترل از راه دور درب پارکینگ را حذف کنید و در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی نمایید.
  • عدم نیاز به نیروی انسانی
    این نرم‌افزار به طور خودکار کار یک نگهبان را انجام می‌دهد و شما را از استخدام و حضور یک نگهبان به طور کامل بی‌نیاز می‌کند.
  • امکان ارائه خدمات ۲۴ ساعتی
    استفاده از نرم‌افزار پارکینگ، به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به صورت 24 ساعته به خودروهای مختلف خدمات ارائه دهید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید.

از نرم افزار پارکینگ RFid  استفاده کنید

سیستم شناسایی مبتنی بر RFid و نرم افزار آن می‌تواند به شما امکان دهد تا به طور کامل ثبت و کنترل رفت و آمد در پارکینگ‌های مختلف را مکانیزه کنید و به صورت آنلاین جامع اطلاعات مربوط به آن‌ها را در اختیار داشته باشید. این سیستم به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرعت ورود و خروج و امنیت پارکینگ‌ها را بالا ببرید که بسیار قابل اهمیت است، بنابراین توصیه می‌کنیم که از این سیستم در درب ورودی پارکینگ‌های خودتان استفاده نمایید.

 

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست