مقالات آموزشی

چاپ افست یا چاپ دیجیتال؛ کدام یک برای چاپ کارت پی وی سی بهتر است؟

بدون دیدگاه
5/5 - (2 امتیاز)
اگر مجبور به چاپ کارت پی وی سی هستید، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از چاپ دیجیتال یا افست استفاده کنید. این دو روش رایج چاپ هستند و…
offset printing or digital printing; Which one is better for printing PVC cards
زمان مطالعه : 6 دقیقه

اگر مجبور به چاپ کارت پی وی سی هستید، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از چاپ دیجیتال یا افست استفاده کنید. این دو روش رایج چاپ هستند و هر دو مزایا خود را دارند. در این مقاله، ما نگاهی به این دو روش چاپ خواهیم داشت تا شما بتوانید به راحتی مشخص کنید که کدام روش برای چاپ کارت پی وی سی شما مناسب‌تر و بهتر است.

چاپ افست چیست؟

چاپ افست، همچنین به عنوان لیتوگرافی شناخته می شود، در گذشته انتخاب پیشرو در خدمات چاپ با کیفیت بود. این فرآیندی است که طی آن جوهر از یک صفحه اچ شده( یک صفحه برای هر رنگ )به یک صفحه لاستیکی قبل از انتقال روی سطح چاپ منتقل می‌شود. به طور معمول، این سازگارترین تکنیک برای حفظ دقیق تطابق رنگ بوده است و برای چاپ‌های با سایز بزرگ مناسب هستند. به دلیل ماهیت این نوع روش برای چاپ کارت‌ها و مواردی که عناصر متغییر است، گزینه‌ای مناسبی نیست و نمی‌‍‌تواند نیازهای موجود را به خوبی برطرف کند.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال فرآیند چاپ تصاویر با استفاده از دستگاه‌های دیجیتال است. در این روش چاپ به صورت مستقیم روی انواع سطح مختلف انجام می‌شود.. روش های مدرن چاپ مانند لیزر و جوهر افشان زیرمجموعه چاپ دیجیتال محسوب می‌شوند. این فرآیندها از یک صفحه واسط استفاده نمی‌کنند، بلکه از جوهر یا تونر مایع یا رنگدانه استفاده می‌کنند. فناوری جوهر افشان شامل یک سری نازل است که قطرات ریز جوهر را مستقیماً روی سطح چاپ می‌پاشند؛ در حالی که چاپ لیزری از تونر خشک برای چاپ استفاده می‌کند.

ثابت شده است که چاپ دیجیتال بهترین و کارآمدترین فرآیند برای کارهای چاپ داده‌های متغیر است، زیرا می توانید طراحی تمام رنگی و داده‌ها را به صورت خطی روی کاغذ سفید ساده چاپ کنید. این روش چاپ تک فرآیندی به طور قابل توجهی انعطاف‌پذیری آثار هنری و امکان شخصی‌سازی آن‌ها را افزایش می‌دهد، فرآیندهای تولید را ساده می‌کند و نیازی به مدیریت موجودی ندارد. چاپ دیجیتال با تکامل فناوری‌ها و قابلیت‌های پیشرفته، این بازار پرتقاضا را به خوبی تسخیر کرده است.

به لطف کیفیت چاپ بالاتر و قابلیت‌های چاپ داده‌های متغیر، چاپ دیجیتال به طور گسترده‌ای مناسب‌ترین انتخاب برای ارتباطات مشتری در نظر گرفته می‌شود. همچینن با پیشرفت تکنولوژی و ابزارها روز به روز این نوع چاپ بهبود پیدا می‌کند که باعث می‌شود، بتواند در بسیاری از عرصه‌ها به خوبی جای چاپ افست را پر کند.

مزیت‌های چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال مزیت‌های بسیاری دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا افراد زیادی از آن استفاده کنند و به عنوان جایگزین مناسبی برای چاپ افست در بسیاری از زمینه‌های به شمار بیاید. در ادامه به این مزیت‌ها می‌پردازیم و توضیحات کامل پیرامون آن‌ها را بیان می‌کنیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه بسیار مهم و سازنده برسید. پس تا انتهای این بخش همراه ما باشید تا به آگاهی کاملی در این زمینه مهم برسید.

Advantages of digital printing

زمان چرخش کم‌تر

زمان چرخش کم‌تر به شما کمک می‌کند تا بتوانید کارت‌های زیادتری را با سرعت بسیار بالاتری با استفاده از روش دیجیتال چاپ کنید. با استفاده از این روش کالیبراسیون را می‌توانید در زمان بسیار کوتاه‌تر به انجام برسانید که مورد بسیار مهمی به شمار می‌آید.

چاپ داده‌های متغیر

مشتریان مختلف نیازهای متفاوتی دارند و می‌خواهند که کارت با استفاده از این داده‌ها به چاپ برسد. چاپ افست امکان این کار را نمی‌دهد و ممکن نیست که بتوان با استفاده از آن داده‌های متغیر را چاپ کرد. اما چاپ دیجیتال می‌توانید این مشکل را حل کند و چاپ داده‌های متغیر و متفاوت یکی از مزیت‌های این نوع روش چاپ به شمار می‌آید. به این صورت می‌توانید میزان سفارشی‌سازی کارت‌ها را به صورت قابل‌توجهی بالاتر ببرید و رضایت مشتریان را نیز افزایش دهید.

همچنین به شما اجازه می‌دهد تا تنوع طرح‌های کارت‌های چاپ‌شده را افزایش دهید که مورد بسیار مهمی به شمار می‌آید و باید به آن توجهی زیادی کرد.

کیفیت چاپ بالا

حضور چاپ دیجیتال باعث شد تا در کیفیت چاپ کارت پی وی سی انقلابی به وجود بیاید. در این روش چاپ شما می‌توانید به راحتی رنگ‌های چاپ‌شده را مدیریت کنید که باعث می‌شود تا کارت چاپ شده بسیار مرغوب شود. همچنین در نرم‌افزارهای مخصوص چاپ دیجیتال می‌توانید تمامی ارکان مربوط به چاپ را تغییر دهید. به این صورت می‌توانید درجه هر قسمت را در  مناسب‌ترین حالت ممکن قرار دهید و به این صورت کیفیت چاپ خودتان را به طور قابل‌‌توجهی بهبود دهید.

دقت و تکرارپذیری برای نتایج ثابت

بسیاری از سازمان‌ها نیاز دارند تا بتوانند یک طرح را در چندین کارت مختلف تکرار کنند. هنگام استفاده از چاپ افست امکان به وجود آمدن بی‌دقتی در چاپ این نوع کارت‌ها بسیار است؛ اما می‌توانید با استفاده از چاپ دیجیتال این معضل را به طور کلی حل کنید. دقت روش دیجیتال در هنگام چاپ کارت‌ها بسیار بالا است و امکان به وجود آمدن اشتباه یا خطا بسیار کم است. به این صورت از چاپ‌شدن دقیق کارت‌ها بدون اشتباه می‌توانید اطمینان کامل حاصل کنید و در این جهت مشکلی به وجود نمی‌آید که مزیت بسیار بزرگی برای این نوع روش چاپ به شمار می‌آید.

سفارشی‌سازی آسان با طراحی

روش دیجیتال به شمال اجازه می‌دهد تا بتوانید طرح چاپ‌شده روی کارت‌های پی وی سی را به راحتی سفارشی‌سازی کنید. به این صورت می‌توانید به راحتی از طرح‌های مختلف استفاده کنید و در این زمینه بسیار مهم با محدودیتی روبه‌رو نخواهید شد.

دقت رنگ فوق العاده

در  بسیاری از طرح‌های چاپ کارت پی وی سی، تعداد رنگ‌ها زیاد است و چاپ آن‌ها به خوبی نکته بسیار مهمی است. چاپ دیجیتال دقت چاپ رنگ بسیار بالایی دارد و می‌تواند تمامی رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالا چاپ کند. به این صورت طرح به طور کامل روی کارت خام منتقل می‌شود و نیازی نیست که در این زمینه نگرانی داشته باشید. این مورد یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کارت پی وی سی به شمار می‌آید و می‌توانید نیازها در این جهت را برآورده کند.

ضایعات کم

میزان ضایعات تونر و چاپ دیجیتال بسیار کم است. این موضوع از دو جهت بسیار مهم است. ضایعات کم باعث می‌شود تا هزینه‌های چاپ به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. به این صورت شما می‌توانید تعداد زیادتری کارت را با هزینه بسیار کم‌تری چاپ کنید. از طرف دیگر ضایعات کم چاپ دیجیتال برای محیط‌زیست نیز سودمند است و به کاهش آلودگی آن کمک بسیار زیادی می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از چاپ دیجیتال به محیط زیست نیز کمک زیادی کنید که بسیار مهم است.

مقرون به صرفه‌بودن

هزینه چاپ دیجیتال نسبت به روش افست بسیار کمتر است. زیرا در آن بسیاری از موارد واسطه حذف شده است و از طرفی دیگر نیز میزان جوهر استفاده‌شده بسیار کم‌تر از روش افست به شمار می‌آید. به همین دلیل استفاده از این روش به شما کمک می‌کند تا بتوانید از نظر اقتصادی نیز صرفه‌‌جویی قابل توجهی به انجام برسانید.

ویژگی‌های چاپ افست

در قسمت پیرامون مزیت‌های روش چاپ دیجیتال صحبت کردیم و موارد مربوط به آن را برای شما بیان کردیم تا به آگاهی کاملی پیرامون آن‌ها برسید. در این قسمت قصد داریم، پیرامون ویژگی‌های چاپ افست صحبت کنیم و آن‌ها را برای شما بیان کنیم.

Features of offset printing

چاپ افست برای پروژه های بزرگ مناسب است

اگر سرعت چاپ کارت پی وی سی در پروژه‌های بزرگ برای شما مهم‌تر از کیفیت است، بهتر است که از روش افست استفاده کنید. زیرا سرعت چاپ افست در پروژه‌های بزرگ بیشتر از روش دیجیتال است؛ اما کیفیت آن پایین‌تر از روش دیجیتال است.

فرآیند چاپ افست در پروژه‌های کوچک و متوسط بیشتر از چاپ دیجیتال طول می‌کشد

به دلیل طولانی‌بودن فرآیند چاپ افست، در پروژه‌های کوچک و متوسط، سرعتش بسیار پایین است و بیشتر از روش دیجیتال طول می‌کشد. بنابراین استفاده از روش دیجیتال برای چاپ کارت‌های در این موارد مناسب‌تر است و شما می‌توانید آن را در زمان بسیار کم‌تری به انجام برسانید.

تصحیح خطاها با چاپ افست دشوارتر است

اگر از روش افست برای چاپ کارت پی وی سی استفاده می‌کنید، باید مراقب باشید که دچار اشتباه نشوید؛ زیرا تصحیح آن بسیار دشوار است و در این زمینه با مشکل روبه‌رو می‌شود. زیرا افست سنتی است و موارد واسطه میان آن بسیار زیاد است.

چاپ افست یا چاپ دیجیتال؛ کدام یک بهتر است؟

با توجه به اینکه در روش دیجیتال، ضایعات کمتر است، کیفیت بالاتر است و سرعت در اکثر پروژه‌ها بالاتر است، در اکثر موارد استفاده از چاپ دیجیتال گزینه مناسب‌تر به نظر می‌رسد و می‌توانید به خوبی نیازهای موجود در این زمینه را برطرف کند.

برای چاپ دیجیتال کارت پی وی سی خودتان به فرزان کارت مراجعه کنید

برای چاپ دیجیتال باید به مرکزی مراجعه کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و کادر خبره‌ای برای انجام این کار داشته باشد. فرزان کارت آسیا چنین مکانی به شمار می‌آید و می‌تواند به خوبی کارت‌های دیجیتال شما را با استفاده از پرینتر حرفه‌ای و روش دیجیتال چاپ کند. بنابراین برای چاپ دیجیتال کارت پی وی سی فرزان کارت آسیا بهترین مکان ممکن به شمار می‌آید.

در صورت وجود هرگونه سوال نیز می‌توانید از شماره تلفن‌های موجود در سایت استفاده کنید تا با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و ابهام‌های خودتان را برطرف کنید.

منبع:

Offset vs. Digital Printing: Differences and Use Cases

What Are The Benefits of Digital Printing?

Exploring the 7 Key Advantages of Digital Production Printing

Digital Printing vs. Offset Printing: Which is Best?

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست