مقالات آموزشی

چگونه امنیت کارت‌های شناسایی خود را بالا ببریم؟

کارمندان اداره‌ها، بانک‌ها، مرکزهای امنیتی و بسیاری مکان‌های دیگر کارت شناسایی دارند و از آن برای رفت و آمد به مکان‌های مختلف مجموعه موردنظر خودشان استفاده می‌کنند. این کارت‌ها باید…
زمان مطالعه : 5 دقیقه

کارمندان اداره‌ها، بانک‌ها، مرکزهای امنیتی و بسیاری مکان‌های دیگر کارت شناسایی دارند و از آن برای رفت و آمد به مکان‌های مختلف مجموعه موردنظر خودشان استفاده می‌کنند. این کارت‌ها باید در کنار زیبایی و کاربرپذیری مناسب، امنیت بالایی نیز داشته باشند تا هرکسی نتواند آن‌ها را جعل کند و برای موارد مختلف از آن‌ها بهره ببرد. اما چگونه می‌توان « امنیت کارت‌های شناسایی را بهبود داد» و برای « انجام این کار به چه مواردی نیاز است؟»

چاپ‌های امنیتی و هولگرام‌ها این قابلیت را دارند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند. اما این محصولات امنیتی انواع مختلفی دارند و باید بدانید که از کدام یک باید استفاده کنید. به همین دلیل در ادامه، قصد داریم، تعریف دقیق آن را بیان کنیم و انواعش را برای شما شرح دهیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه برسید و با ابهام یا سوال خاصی مواجه نشوید.

هولوگرام چیست؟

هولگرام در واقع نوعی از چاپ امنیتی است که با استفاده از لیزر درست می‌شود. این موارد امنیتی به شما امکان اضافه‌کردن طرح‌های بصری و رنگ‌های متفاوت را می‌دهند که باعث می‌شود، کاربرپذیری و زیبایشان بهبود قابل توجهی داشته باشد. ساختار این محصول امنیتی مسطح است، اما پستی و بلندی‌های در حد میکرومتر دارد که با چشم عادی قابل مشاهده نیست. با تاباندن نور لیز به سطح هولوگرام می‌توان تصویر شی واقعی را به صورت سه‌بعدی دید. استفاده از این فناوری باعث می‌شود تا کپی‌برداری و جعل مدارک به حداقل ممکن خودش برسد و افراد از امنیت کارت‌های خودشان مطمئن شوند.

What is a hologram

تصویر هولوگرام دارای تداخل‌های زیادی است که همین موضوع امکان جعل آن توسط افراد دیگر را به طور عملی غیر ممکن می‌سازد. در ادامه انواع این محصول امنیتی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که از کدام مورد برای بهبود امنیت کارت‌های شناسایی خودتان بهره ببرید.

انواع هولوگرام شامل چه مواردی می‌شود؟

هولوگرام و چاپ‌های امنیتی شامل موارد مختلفی چون هولوگرام عمومی یا آماده (ژنریک)، هولوگرام دو‌بعدی، هولوگرام سه‌بعدی، ماتریس نقطه‌ای (Dot matrix)، هولوگرام فلیپ فلاپ یا تلنگری (Flip flop)، هولوگرام طرح مخفی (concealed image hologram) و بسیاری موارد دیگر می‌شود که در این قسمت به شرح و توضیح آن‌ها به طور کامل و دقیق می‌پردازیم.

هولوگرام عمومی یا آماده (ژنریک)

این نوع از هولوگرام‌ها به طور معمول قیمتی ارزانی دارند و عبارتی مانند original برروی آن‌ها نقش بسته است. بنابراین اگر دنبال چاپ امنیتی هستید که قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر انواع داشته باشد، باید نسبت به خرید هولوگرام عمومی یا آماده (ژنریک) اقدام کنید.

هولوگرام دو‌بعدی

هولوگرام دو‌بعدی یکی از مواردی است که به طور معمول بر روی کارت‌های مختلف از جمله شناسایی استفاده می‌شود و در این زمینه نسبت به دیگر موارد، کاربرد بیشتری دارد. این نوع هولوگرام دو یا چند تصویر بر روی هم قرار‌گرفته تشکیل شده است. اگر از زاویه‌های مختلف به این نوع از چاپ‌های امنیتی نگاه کنید، حالت رنگین‌کمانی را مشاهده می‌کنید که دلیل تنوع رنگ موجود بر روی هولوگرام دو‌بعدی است. شما می‌توانید این نوع از چاپ‌ها را در شکل‌های مختلف دایره‌ای و مستطیلی چاپ کنید و ابعادش را نیز به راحتی تغییر دهید.

هولوگرام سه‌بعدی

این نوع از چاپ‌ها ترکیبی از رنگ‌های مختلفی هستند که از زاویه‌های مختلف تصویر متفاوتی را به نمایش می‌گذارند. از نظر فاکتورهای امنیتی  هولوگرام سه‌بعدی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود امنیت کارت‌های مراکز امنیتی و بسیار حساس به شمار می‌اید.

ماتریس نقطه‌ای (Dot matrix)

برای ساخت ماتریس نقطه‌ای (Dot matrix) از نقطه‌های بسیار ریزی استفاده شده است که کمک می‌کند تا این محصولات بتواند نیازهای امنیتی موجود را برآورده کند و در این زمینه، دغدغه‌های موجود را حل و فصل نماید. این نقطه‌های توسط لیزرهای ایجاد می‌شود  و امکان این نوع از چاپ امنیتی با هولوگرام دو‌بعدی و سه‌بعدی وجود دارد. ترکیب این سه نوع هولوگرام، بسیار مفید است و می‌توانید ضریب امنیتی کارت را تا حد زیادی افزایش دهد که بسیار قابل‌توجه است.

هولوگرام فلیپ فلاپ یا تلنگری (Flip flop)

مهم‌ترین مشخصه هولوگرام فلیپ فلاپ یا تلنگری (Flip flop)، حساس‌بودنشان به فشار است. شما می‌توانید تصاویر داخلی آن را به راحتی تنظیم کنید تا از زاویه‌های مختلف، عکس‌های متفاوتی را به نمایش بگذارد که از نظر امنیتی نکته قابل‌توجهی به شمار می‌آید. از این نوع هولوگرام برای مصارف مختلف دیگری چون برندسازی نیز استفاده می‌شود و کاربرد آن تنها به زمینه امنیتی محدود نمی‌گردد.

هولوگرام طرح مخفی (concealed image hologram)

طرح موجود برروی این نوع از هولوگرام، به طور کامل مخفی است و به هیچ عنوان قابل مشاهده با چشم غیر مسلح نمی‌باشد. برای خوانش کد امنیتی آن‌ها نیاز به تابش اشعه فرابنفش یا uv دارید که ضریب امنیتی بالای آن را نمایش می‌دهد.

هولوگرام حرارتی (hot stamping)

هولوگرام حرارتی (hot stamping) با استفاده از تکنیک‌هایی بسیار خاص چاپ می‌شوند و چسبندگی بسیار بالایی دارند. همچنین برای چسباندن آن‌ها بر روی کارت‌ها باید از حرارت استفاده شود. این موضوع باعث می‌شود تا عملا کسی نتواند آن‌ها را از روی کارت بکند تا جعلشان نماید که بسیار مهم است.

هولوگرام‌های شفاف یا ترنسپرنت (Transparent)

اگر نیاز به چاپ امنیتی داشتید که بتوانید جزییات مختلف را از زیر آن مشاهده کنید، باید به سراغ هولوگرام‌های شفاف یا ترنسپرنت (Transparent) بیایید. این محصول‌های امنیتی ابعاد و انواع مختلف دارند و با استفاده از چسب‌های بسیار قوی ساخته شده‌اند و به بازار عرضه گشته‌اند.

هولوگرام دارای   QR code

هولوگرام دارای   QR code دارای کدی مخصوص است که تنها با استفاده از دستگاه خاص قابل خوانش و مشاهده می‌باشد. در این نوع از هولوگرام، عرض و طول خط‌های موازی را تغییر می‌دهند تا بتوانند اطلاعات را به خوبی نگهداری کنند. در شرکت‌هایی که بارکدخوان موجود باشد، این محصول را به کار می‌برند، اما این کار مستلزم انجام هزینه بیشتری است که باید آن را در نظر گرفت.

هولوگرام دارای پوشش (Scratch)

اطلاعات زیر هولوگرام دارای پوشش (Scratch) به راحتی قابل خوانش نیست که باعث افزایش امنیت آن به مقدار بسیار زیادی می‌گردد. برای مشاهده این اطلاعات نیاز است تا این چاپ امنیتی را خراش دهید.

هولوگرام سریال‌دار

این نوع از هولوگرام‌ها، یک شماره سریال 8 تا 10 رقمی دارند. وجود این سریال باعث می‌شود تا هم امنیت کارت‌ها حفظ شود و هم در صورت سرقت آن‌ها، بتوان به راحتی ردیابیشان کرد و آن‌ها را پس گرفت که قابلیت بسیار مهمی به حساب می‌آید.

هولوگرام نقش برگردان

هنگامی که هولوگرام نقش برگردان می‌کنید، این چاپ امنیتی، تصاویر خودش را بر روی کارت جا می‌گذارد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا نبودش را به راحتی متوجه شوید و اجازه ندهید که افراد سودجو، کارت شناساییتان را جعل یا کپی کنند. زیرا مسئولیت آن بر عهده خود شما می‌باشد.

Hologram decal

هولوگرام ترکیبی

در هولوگرام ترکیبی از چند نوع تصویر دوبعدی و سه‌بعدی به همراه کدهای فراوان استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا امنیت آن‌ها به بالاترین حد خودش برسد. هنگامی که از زاویه‌های مختلف به این محصولات نگاه کنید، می‌توانید این تصاویر دوبعدی و سه‌بعدی را به راحتی مشاهده کنید. به دلیل عمق زیاد تصاویر این نوع از چاپ‌های امنیتی به آن‌ها هولوگرام  عمیق نیز گفته می‌شود.ن

نوار هولوگرام

این نوع از هولوگرام‌ها بیشتر به صورت رولی عرضه می‌شوند و بسیار کم برای بهبود امنیت کارت‌های شناسایی مختلف به کار می‌روند.

هولوگرام رنگ واقعی

شما می‌توانید در این هولوگرام تصویر موردنظر خودتان را با بالاترین کیفیت ممکن قرار دهید و از جعل‌شدنش نترسید. زیرا پس از کنده‌شدن اثر آن باقی می‌ماند.

میکرو تکست (Micro Text)

میکرو تکست (Micro Text) نوشته‌های بسیار ریزی هستند که امکان مشاهده آن‌ها با چشم غیرمسلح وجود ندارد و به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را کپی یا جعل نمود.

از چاپ‌های امنیتی و هولوگرام‌ها برای بهبود امنیت کارت‌های شناسایی خودتان استفاده کنید

هولوگرام‌ها و چاپ‌های امنیتی ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به راحتی امنیت کارت‌های شناسایی خودتان را بهبود دهید و دیگر نگران جعل یا کپی‌برداری از آن‌ها نباشید. شما می‌توانید برای خرید هولوگرام‌های مختلف به فرزان‌ کارت آسیا مراجعه کنید و آن‌ها را با بهترین قیمت تهیه نمایید

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست