مقالات آموزشی

کارت‌خوان حمل و نقل چیست؟

سیستم حمل و نقل هوشمند مدرن تغییرات قابل توجهی کرده است که یکی از آن‌ها استفاده از ریدرهای حمل و نقل مدرن است. کارت‌خوان‌های حمل و نقل نوعی کارت خوان…
What is a transport reader and how are they used?
زمان مطالعه : 2 دقیقه

سیستم حمل و نقل هوشمند مدرن تغییرات قابل توجهی کرده است که یکی از آن‌ها استفاده از ریدرهای حمل و نقل مدرن است. کارت‌خوان‌های حمل و نقل نوعی کارت خوان ترافیکی هستند که به طور خاص برای استفاده در سیستم های حمل و نقل عمومی طراحی شده‌اند. آن‌ها به مسافران این امکان را می‌دهند که به سرعت و به راحتی هزینه کرایه خود را بدون نیاز به استفاده از بلیط‌های نقدی یا کاغذی پرداخت کنند. کارت‌خوان های حمل و نقل عموما از فناوری کارت هوشمند بدون تماس استفاده می‌کنند تا فرآیند پرداخت را برای مسافران راحت‌تر کنند.

ریدر حمل و نقل چیست؟

دستگاه‌های کارت‌خوان حمل‌ونقل که به‌عنوان دستگاه‌های بلیط اتوبوس، اعتبارسنجی بلیت، دستگاه‌های خودکار جمع‌آوری کرایه، کارت‌خوان‌های کارت عبور یا اصطلاحات مشابه نیز شناخته می‌شوند، دستگاه‌هایی هستند که در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی برای تسهیل پرداخت کرایه‌های اتوبوس استفاده می‌شوند.

این خوانندگان نقش مهمی در سیستم های مدرن جمع آوری کرایه ایفا می‌کنند و در سال های اخیر محبوبیت قابل توجهی به دست آورده اند. علاوه بر استفاده در اتوبوس‌ها، سیستم‌های کارتخوان مشابه در سایر روش‌های حمل‌ونقل عمومی مانند قطار، تراموا، کشتی و مترو نیز وجود دارند. آن‌ها به بخشی جدایی‌ناپذیر از زیرساخت‌های حمل و نقل مدرن تبدیل شده‌اند و راحتی، امنیت و مدیریت مالی پیشرفته را برای مسافران و اپراتورهای حمل و نقل را ممکن می‌سازند. شما می‌توانید برای تهیه انواع مختلف ریدر RFid  به صفحه آنتن RFid  مراجعه کنید.

تاریخچه استفاده از کارت‌خوان‌های حمل و نقل

در دهه 1980 و 90، اولین نوع کارت خوان – نوار مغناطیسی خوان مورد استفاده قرار گرفت. آن‌ها داده‌های ذخیره شده در پشت کارت را که حاوی اطلاعاتی مانند حساب و موجودی دارنده کارت بود، می‌خواندند. در اوایل دهه 2000، کارت خوان‌های هوشمند تماسی معرفی شدند که لازم بود کارت در خواننده قرار داده شود. آن‌ها ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به کارت‌های نوار مغناطیسی داشتند و می توانستند اطلاعات اضافی مانند تاریخچه سفر و تخفیف کرایه‌ها را ذخیره کنند.

امروزه رایج ترین نوع کارت خوان ترافیک، کارت خوان هوشمند بدون تماس است. آن‌ها از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای خواندن داده‌ها از کارت بدون نیاز به قرار دادن کارت در خواننده استفاده می‌کنند و امکان پرداخت سریع و آسان را فراهم می‌نمایند. این امر تأیید بلیط مسافر را سریع می‌کند و سیستم حمل و نقل هوشمند را بهبود می‌بخشد. با توسعه فناوری تلفن همراه، برخی از سیستم‌های کارت هوشمند بدون تماس امکان پرداخت‌ با استفاده از تلفن همراه را فراهم کرده‌اند.

در هنگام خرید کارت‌خوان حمل و نقل باید به چه مواردی دقت کرد؟

هنگام خرید کارتخوان های ترافیک مناسب، مهم است که عواملی مانند مقررات ، پشتیبانی زبان، سازگاری با زیرساخت‌های موجود و اعتبار فروشند را در نظر بگیرید. فرزان کارت آسیا به‌عنوان فروشنده کارت‌خوان بهترین مکان برای خرید این نوع کارت‌خوان‌ها به شمار می‌آید.

کارت‌خوان حمل و نقل را از فرزان کارت آسیا تهیه کنید

شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف کارت‌خوان حمل و نقل به فرزان کارت آسیا مراجعه کنید، زیرا هم قیمت مناسبی دارد و هم از محصولات با کیفیت و مناسبی برخوردار است. در صورت وجود هرگونه سوال نیز می‌توانید از شماره تلفن‌های موجود در سایت استفاده کنید تا با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

منبع:

How Have Transit Card Readers Evolved and How are They Used?

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست