مقالات آموزشی

کارت اعتباری چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

اگر می‌خواهید سرعت و راحتی خودتان در هنگام خرید را افزایش دهید و بتوانید با مبلغ پایین‌تری این کار را به انجام برسانید؛ باید به سراغ کارت اعتباری بیایید. کارت…
What is a credit card
زمان مطالعه : 6 دقیقه

اگر می‌خواهید سرعت و راحتی خودتان در هنگام خرید را افزایش دهید و بتوانید با مبلغ پایین‌تری این کار را به انجام برسانید؛ باید به سراغ کارت اعتباری بیایید. کارت اعتباری به شما امکان می‌دهد تا بتوانید خریدهای خودتان را به صورت آنلاین انجام دهید و از تخفیف‌های مختلف برخوردار باشید. در این مقاله قصد داریم برای شما بیان کنیم که کارت اعتباری چیست و مزیت‌های استفاده از آن چیست؛ پس تا انتهای متن همراه ما باشید.

کارت اعتباری چیست؟

کارت اعتباری یک کارت پرداخت است که به دارندگان کارت این امکان را می‌دهد تا به صورت اعتباری خرید آنلاین انجام دهند. کارت‌های اعتباری بر اساس سابقه اعتباری متقاضیان کارت توسط مؤسسات مالی صادر می‌شود. دارندگان کارت می‌توانند از کارت های اعتباری برای خرید تا سقف مشخصی استفاده کنند. محدودیت کارت توسط صادرکننده کارت بر اساس سابقه اعتباری، درآمد و سایر عوامل ایجاد می‌شود.

هنگامی که یک حساب کارت اعتباری باز می‌کنید، نهاد صادر‌کننده کارت اعتباری شما یک محدودیت اعتباری مشخص به شما می‌دهد. این در اصل مقداری پول است که این نهاد به شما اجازه می‌دهد از آن برای خرید یا پرداخت صورت‌حساب استفاده کنید. با خرید موارد مختلف با استفاده از کارت، اعتبار در دسترس شما کاهش می‌یابد. بعد از آن و در انتهای ماه آنچه را که از سقف اعتباری خود خرج کرده‌اید را باید به شرکت کارت اعتباری بازپرداخت کنید.

انواع کارت‌های اعتباری

Types of credit cards

انواع مختلفی از کارت های اعتباری وجود دارد که بزرگترین دسته آن‌ها گیفت کارت‌ها است. گیفت کارت‌ها به شما امکان می‌دهند تا بتوانید بسیاری از موارد موجود در بازی‌ها، نرم‌افزارهای مختلف را خریداری کنید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

دسته دوم کارت‌ها اعتباری، کارت‌های برگشت نقدی یا Cash Back هستند که سطح معینی از بازپرداخت نقدی (مانند ۲٪ یا ۵٪) را برای خرج کردن ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از این کارت‌ها خرید کنید و درصدی از اعتبار خودتان پس از خرید را پس‌اندازی کنید.

انواع مختلف دیگری از کارت های اعتباری وجود دارد که می توانید نسبت به دریافت آن‌ها اقدام کنید در ادامه به صورت تیتروار آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • کارت های اعتباری پاداش
  • کارت های اعتباری سفر
  • کارت های اعتباری برگشت نقدی
  • کارت های اعتباری انتقال موجودی
  • کارت های اعتباری تجاری
  • کارت های اعتباری دانشجویی
  • کارت های اعتباری امن
  • کارت اعتباری سوخت
  • کارت های اعتباری بدون تماس
  • کارت های اعتباری سرگرمی
  • کارت های اعتباری طلایی
  • کارت های اعتباری مادام العمر
  • کارت های اعتباری نقره ای
  • کارت های اعتباری کلاسیک
  • کارت های اعتباری پلاتینیوم
  • کارت های اعتباری تیتانیوم
  • کارت های اعتباری تحت حمایت دولت

کارت اعتباری چه ویژگی‌هایی دارد؟

کارت اعتباری یک وسیله پرکاربرد برای انجام تراکنش‌های مالی است. این کارت‌ها ویژگی‌های زیادی دارند که در ادامه به مهم‌ترین آن‎‌ها می‌پردازیم و توضیحات لازم پیرامون آن‌ها را بیان می‌کنیم:

امکان استفاده از آن‌ها در مکان‌های مختلف

بیشتر فروشگاه‌ها، سایت‌های اینترنتی و خدمات مختلف به شما امکان می‌دهند تا بتوانید با استفاده از کارت‌های اعتباری مبلغ خرید خودتان را پرداخت کنید و در این زمینه محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کنند.

قابلیت استفاده آنلاین

می‌توانید با استفاده از شماره کارت، تاریخ انقضا و کد امنیتی (CVV) خود، مبلغ خرید آنلاین خودتان را با استفاده از کارت اعتباری پرداخت کنید. این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید خریدهای خودتان را سریع‌تر انجام دهید و در این زمینه راحت‌تر نیز باشید.

قابلیت پرداخت به صورت قسطی

بسیاری از نهادهای صادر‌کننده کارت اعتباری، این امکان را برای شما ایجاد می‌کنند تا بتوانید خریدهای خودتان را به صورت قسطی انجام دهید.

امکانات امنیتی

برخی کارت‌های اعتباری دارای قابلیت‌های امنیتی مانند قفل‌کردن کارت در صورت از دست رفتن یا سرقت هستند که باعث می‌شود تا خیال شما نسبت به امنیت کارت و پرداخت‌هایتان راحت باشد.

حداکثر سقف تراکنش

هر کارت اعتباری دارای یک سقف تراکنش ماکسیمم است که توسط صادرکننده کارت تعیین می‌شود.

گزارش مالی

کارت اعتباری گزارش‌های مالی دقیقی را به شما ارائه می‌دهد که می‌تواند برای مدیریت هزینه‌ها و بودجه کمک کننده باشد.

کارت اعتباری ابزاری کارآمد است، اما مهم است که با دقت و اطمینان از آن استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

کارت های اعتباری چگونه کار می کنند؟

از کارت های اعتباری می توان برای خرید آنلاین یا در فروشگاه ها و پرداخت قبوض استفاده کرد. هنگامی که از کارت اعتباری برای هر کاری استفاده می‌کنید، جزئیات کارت شما به بانک صادرکننده ارسال می‌شود. سپس بانک برای پردازش تراکنش از شبکه کارت اعتباری مجوز می‌گیرد. سپس اطلاعات شما و تراکنشان را تایید یا رد می‌کند.

در صورت تایید تراکنش، پرداخت به فروشگاه  انجام می‌شود و اعتبار موجود کارت شما به اندازه مبلغ تراکنش کاهش می‌یابد. در پایان چرخه صورت‌حساب، صادرکننده کارت رسیدی را برای شما ارسال می‌کند که تمام تراکنش‌های آن ماه، موجودی قبلی و موجودی جدید، حداقل سررسید پرداختی و تاریخ سررسید شما را نشان می‌دهد.

دوره مهلت پر داخت، بازه زمانی بین تاریخ خرید در کارت شما و سررسید ذکر شده در صورت حساب شما است.

مزیت‌های کارت اعتباری چیست؟

What are the advantages of a credit card

مزیت‌های کارت‌های اعتباری بسیاری زیاد است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد آن می‌پردازیم و توضیحات کاملی پیرامون آن‌ها می‌دهیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه برسید:

راحتی و سرعت پرداخت

با استفاده از کارت اعتباری می‌توانید به راحتی و سریعاً بدون نیاز به حمل پول نقد خرید کنید. این موضوع راحتی شما را در هنگام پرداخت را بسیار زیاد می‌کند.

پذیرش همگانی

انجام برخی از خریدها با کارت نقدی دشوار است. وقتی می‌خواهید ماشین اجاره کنید یا در اتاق هتل بمانید، اگر کارت اعتباری داشته باشید، کار راحت‌تری خواهید داشت. شرکت‌های خودروهای کرایه‌ای و هتل‌ها از مشتریان می‌خواهند که با کارت‌های اعتباری پرداخت کنند، زیرا این کار باعث می‌شود تا هزینه هر گونه آسیبی که به اتاق یا ماشین وارد می‌کنند، از مشتریان دریافت کنند.

دلیل دیگر این است که محل موردنظر از مبلغ نهایی تراکنش شما اطلاعی ندارد، مگر اینکه هزینه اجاره یا اقامت در هتل خود را از قبل پرداخت کرده باشید.

امکانات بانکی

برخی کارت‌های اعتباری دارای امکاناتی مثل برداشت وجه از دستگاه‌های ATM هستند و حتی بعضی از کارت‌ها قابلیت اعتبار گرفتن (قرض گرفتن) را هم دارند.

پاداش‌ها و تخفیف‌ها

بعضی از کارت‌های اعتباری پاداش‌ها یا امتیازهایی را به شما می‌دهند که می‌توانید برای خریدهای بعدی استفاده کنید. همچنین برخی از این کارت‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای رو برای خریدهای خاص ارائه می‌دهند. کارت‌های اعتباری به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که دارندگان کارت بتوانند یک یا چند امتیاز به ازای هر میزان خرج کنند. بسیاری از کارت‌های اعتباری برای دسته‌های خاصی از هزینه‌ها مانند رستوران‌ها، خواربارفروشی‌ها یا بنزین، امتیازهای ویژه‌ای ارائه می‌کنند. با رسیدن به آستانه درآمد مشخص، امتیازها را می توان برای سفر، دریافت گیفت کارت و  خرید از رستوران ها یا بسیاری مکان‌های دیگر استفاده کرد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

قابلیت پرداخت آنلاین

امروزه اغلب خریدها و پرداخت‌ها آنلاین انجام می‌شوند و کارت اعتباری این امکان را به شما می‌دهد که با راحتی و امنیت بیشتر، خریدهای آنلاین خود را انجام دهید.

پیگیری وضعیت مالی

با استفاده از کارت اعتباری می‌تونید به راحتی وضعیت مالی خود رو پیگیری کنید و هزینه‌های خود رو به‌روز نگه دارید.

امکان استفاده از قابلیت برگشت نقدی یا Cash Back

کارت اعتباری بازگشت نقدی برای اولین بار توسط Discover در ایالات متحده رایج شد و ایده آن ساده بود: از کارت استفاده کنید و 1٪ از خریدهای خود را به صورت بازپرداخت نقدی تخفیف بگیرید. امروزه این مفهوم رشد کرده و بالغ شده است. در حال حاضر، برخی از کارت‌ها در حال حاضر 2٪، 3٪ یا حتی تا 6٪ وجه نقد را برای خریدهای انتخاب شده ارائه می‌دهند، اگرچه چنین کارت‌های دارای سقف ماهانه و سالانه هستند. بهترین کارت‌های بازگشت نقدی آن‌هایی هستند که حداقل کارمزد و بهره را دریافت می‌کنند، در حالی که نرخ پاداش بالایی را ارائه می‌دهند.

هر چند کارت اعتباری مزایا و امکانات زیادی داره، ولی باید همیشه به مسئولیت در استفاده از آن توجه کرد و به نحوه مدیریت و پرداخت بدهی‌ها دقت کرد تا بدهی اضافی ایجاد نشود.

کارت اعتباری خودتان را از فرزان کارت تهیه کنید

خرید کارت اعتباری به شما امکان می‌دهد تا بتوانید به راحتی خریدهای خودتان را به صورت آنلاین و بدون نیاز به پول نقد انجام دهید. در هنگام خرید آن‌ها، بتوانید میزان از هزینه خریدشان را صرفه‌جویی کنید و از پاداش‌ و تخفیف‌های بسیار ویژه‌ای برخوردار باشید؛ بنابراین استفاده از آن‌ها و خرید کارت اعتباری می‌تواند برای شما سودمند و مفید باشد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که این کار را به انجام برسانید و کارت اعتباری خودتان را تهیه کنید و از این کار غافل نشوید.

اما برای خرید کارت اعتباری باید به محلی مراجعه کنید که تخصص بالایی داشته باشد، از پرینترهای باکیفیتی استفاده کند، طرح‌های جذابی داشته باشد، به شما امکان سفارشی‌سازی آن‌ها را ارائه دهد و قیمت مقرون به صرف و مناسب داشته باشد. فرزان کارت تمامی این موارد و بسیاری مزیت‌های دیگر دارد و به همین دلیل بهترین مکان برای خرید کارت اعتباری به شمار می‌آید.

شما می‌توانید برای خرید به سایت مراجعه کنید و در صورت وجود هرگونه سوال نیز از شماره تلفن‌های موجود در سایت استفاده کنید تا ابهام‌های خودتان را در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل کنید.

منبع:

How Do Credit Cards Work?

Credit Card – What is It, How it Works and How to Get One?

10 Reasons to Use Your Credit Card

 

 

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست