مقالات آموزشی

کارت بدون تماس نسبت به کارت مغناطیسی چه برتری هایی دارد؟

کارت هوشمند و مغناطیسی دو نوع از کارت پی وی سی هستند که هرکدام از آن‌ها مزیت‌های خاص خودشان را دارند. برای انتخاب بهتری بین آن‌ها، باید نسبت به این…
What are the advantages of a contactless card compared to a magnetic card
زمان مطالعه : 4 دقیقه

کارت هوشمند و مغناطیسی دو نوع از کارت پی وی سی هستند که هرکدام از آن‌ها مزیت‌های خاص خودشان را دارند. برای انتخاب بهتری بین آن‌ها، باید نسبت به این موارد آگاهی داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله به برتری‌های کارت بدون تماس نسبت به کارت مغناطیسی می‌پردازیم و توضیحات کامل پیرامون آن‌ها را بیان می‌کنیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه برسید.

کارت بدون تماس چیست؟

یک کارت اعتباری بدون تماس از فناوری RFID استفاده می‌کند. با استفاده از این کارت شما می‌توانید تراکنش خودتان را با نگه داشتن کارت نزدیک یک دستگاه کارت‌خوان انجام دهید. کارت امواج الکترومغناطیسی کوتاه برد حاوی اطلاعات کارت اعتباری شما منتشر می کند تا توسط سیستم دریافت شود و تراکنش به طور کامل انجام شود.

کارت مغناطیسی چیست؟

کارت نوار مغناطیسی نوعی کارت اعتباری یا کارت دیگری است که به کاربر امکان می‌دهد تراکنش های الکترونیکی انجام دهد یا به یک فضای خاص دسترسی پیدا کند. نوار حاوی اطلاعات جاسازی شده‌ای است که کاربر آن را شناسایی می‌کند. کارت‌های اعتباری و نقدی، برخی از گواهینامه‌های رانندگی، کارت شناسایی کارکنان، “کلیدهای” اتاق هتل، کارت‌های هدیه و کارت‌های حمل و نقل عمومی نمونه‌هایی از انواع کارت مغناطیسی هستند که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه نوارهای مغناطیسی تا حد زیادی حذف شده و با فناوری ریزتراشه ایمن تر جایگزین شده‌اند.

What is a magnetic card

کارت های نوار مغناطیسی با کدهایی تعبیه شده اند که کاربر را شناسایی کرده و اطلاعات دیگری را ارائه می دهد. کارت‌های نوار مغناطیسی معمولاً از جنس پی وی سی یا کاغذ بادوام ساخته می‌شوند و ابعادی در حدود ۲ اینچ در ۳ اینچ دارند. یک نوار در پشت، ساخته شده از ذرات آهن در فیلم پلاستیکی، حاوی داده های جاسازی شده است. هنگامی که کارت از روی یک خواننده الکترونیکی مانند پایانه فروش در یک فروشگاه خرده‌فروشی عبور می‌کند، خواننده داده‌های تعبیه‌شده را رمزگشایی می‌شود و کارت را تأیید یا رد می‌کند.

نوار مغناطیسی روی کارت اعتباری (گاهی اوقات به آن نوار مغناطیسی گفته می‌شود) شامل سه مسیر افقی است که هر کدام در سراسر عرض کارت کشیده شده و بخشی از نوار مغناطیسی را اشغال می‌کند. هر کدام از این نوارها قادر به نگهداری مقدار و نوع متفاوتی از داده‌ها است.

کارت بدون تماس نسبت به کارت مغناطیسی چه برتری‌هایی دارد؟

آگاهی از برتری‌های کارت‌های هوشمند نسبت به کارت‌های مغناطیسی مهم است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید نسبت به آن‌ها آگاهی کاملی پیدا کنید. در ادامه به مهم‌ترین موارد آن می‌پردازیم و توضیحات کامل پیرامون آن را بیان می‌کنیم تا ابهامی در این زمینه نداشته باشید.

کارت‌های هوشمند امنیت بیشتری دارند

در مقایسه با مغناطیسی، کارت‌های هوشمند به لطف تعدادی از الگوریتم‌های رمزگذاری و کلیدهای الکترونیکی، ذخیره‌سازی و خواندن و نوشتن امن داده‌ها را ممکن می‌‌سازند. در حمل و نقل، نمونه‌های متعددی از کلاهبرداری با کارت های مغناطیسی بر‌اساس امنیت ضعیف این کارت وجود دارد. کارت هوشمند بدون تماس در برخی از بزرگترین آژانس های حمل و نقل بین المللی و داخلی به کار گرفته می‌شود و تقریبا هیچ موردی از تقلب در مورد آن وجود ندارد.

هک، تکثیر یا جعل کارت‌های هوشمند بدون تماس که دارای ریزپردازنده‌های داخلی هستند، دشوار است. در مقایسه، جعل یک کارت مغناطیسی آسان و ارزان است. بنابراین، سرمایه‌گذاری در سیستم کارت هوشمند بدون تماس مفید است و می‌تواند امنیت سیستم‌ها و ترددها و تراکنش‌های شما را افزایش دهد که باعث می‌شود تا بتوانید به طور قابل توجهی در هزینه‌های عملیاتی خودتان صرفه‌جویی انجام دهید.

کارت‌های هوشمند قابل اعتمادتر هستند و هزینه های نگهداری را کاهش می‌دهند

به گفته IBM، کارت‌های هوشمند با نرخ شکست 1 در 25000 تراکنش در مقایسه با 1 در 5000 برای کارت‌های نوار مغناطیسی، قابل اعتمادتر و بادوام‌تر هستند. اعتبار‌سنجی‌های بدون تماس هیچ قطعه مکانیکی ندارند، در نتیجه هزینه های تعمیر و نگهداری برای قطعات و نیروی کار کاهش می یابد. در نهایت، کارت‌های هوشمند بدون تماس مستحکم و ضد آب هستند و نسبت به کارت‌های نوار مغناطیسی که به راحتی توسط میدان‌های مغناطیسی، رطوبت یا سایش و شکستگی معمولی آسیب می‌بینند، به تعویض کمتری نیاز دارند.

استفاده از کارت‌های هوشمند سریع‌تر و آسان‌تر است

کارت‌های هوشمند می‌توانند تراکنش‌های پیچیده را در زمان بسیار کمی انجام دهند و به‌طور خودکار هزینه‌های مختلف را برای شما بخش‌بندی می‌کند. همچنین به راحتی می‌توانید کارت‌های هوشمند را با استفاده از موبایل شارژ کنید که این موضوع باعث می‌شود تا تجربه کاربری بهتری داشته باشد و آسان‌تر از این کارت‌ها استفاده کنید.

در مورد سرعت: یک تراکنش معمولی با کارت هوشمند بدون تماس حدود 300 میلی ثانیه طول می کشد و  نیازی به گشتن در کیف یا کیف پولب ندارید و می‌توانید بدون نیاز به بلیط کرایه خودتان را پرداخت کنید. این موضوع باعث می‌شود تا سرعت و کارایی خدمات‌رسانی و تجربه مسافران به طور قابل‌توجهی بهبود پیدا کند.

کارت هوشمند میزان هزینه تعمیر کمتری دارند

استقرار یک سیستم کارت هوشمند بدون تماس یک سرمایه‌گذاری است. همانطور که در بالا ذکر شد، کاهش هزینه در هزینه های تعمیر و نگهداری بیش از جبران هزینه های اولیه است و اگرچه تولید کارت‌های نوار مغناطیسی ارزان‌تر است، اما کارت‌های هوشمند بدون تماس به دلیل هزینه‌های تجهیزات کمتر و عمر قابل استفاده کارت هوشمند همچنان هزینه کمتری دارند.

کارت هوشمند خودتان را از فرزان کارت آسیا تهیه کنید

کارت هوشمند را باید از جای مناسبی سفارش دهید تا بتوانید با کیفیت اصلی اصلی آن را تهیه کنید. فرزان کارت آسیا چنین فروشگاهی است و شما می‌توانید کارت هوشمند خودتان را با بالاترین کیفیت ممکن تهیه کنید. همچنین قیمت فرزان کارت نسبت به دیگر فروشگاه‌های موجود مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر است و به همین دلیل به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هزینه‌های خودتان به طور قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید.

در صورت وجود هرگونه سوالی نیز می‌توانید از شماره تلفن‌های موجود درسایت استفاده کنید تا با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و ابهام خودتان را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنید.

منبع:

5 Benefits of Contactless Smart Cards Over Magnetics

What Is A Contactless Credit Card?

Magnetic Stripe Card: Definition, How It Works, vs. Chip Card

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست