مقالات آموزشی

کارت NFC چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بدون دیدگاه
4/5 - (2 امتیاز)
کارت NFC ابزاری پرکاربرد است و می‌توان از آن در زمینه‌های متفاوتی استفاده کنید. اگر بیزنسی دارید، استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم، زیرا می‌توانید آن را برای…
زمان مطالعه : 6 دقیقه

کارت NFC ابزاری پرکاربرد است و می‌توان از آن در زمینه‌های متفاوتی استفاده کنید. اگر بیزنسی دارید، استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم، زیرا می‌توانید آن را برای اهداف مختلفی به کار ببرید، زیرا قابلیت‌های فراوانی دارد. فناوری به کار رفته در این نوع از کارت‌ها نیز بسیار به روز و مدرن است و به کارگیری آن می‌تواند روی پرستیژ کسب و کار شما اثر قابل‌توجهی داشته باشد.

اما برای استفاده درست از آن نیاز دارید تا با کارت NFC و کاربردهای آن به طور کامل و دقیق آشنا شوید. به همین دلیل در ادامه آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم و توضیحات لازم در مورد آن‌ها را بیان می‌کنیم تا به آشنایی کاملی در این زمینه برسید. پس توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید نسبت به این موارد آگاهی پیدا کنید.

کارت NFC چیست؟

کارت NFC در واقع نوعی از کارت هوشمند است که دارای تگ NFC است و از آن استفاده می‌کند. قرارگیری این تگ روی این کارت‌ها باعث می‌شود تا قابلیت‌های ویژه‌ای پیدا کنند و در اصطلاح به سوپر کارت تبدیل شوند. البته باید برنامه‌ریزی این تگ‌ها به درستی صورت بگیرد. این کار برای افراد غیرمتخصص چالش‌برانگیز است و برای آن باید به یک فرد آشنا مراجعه کنید.

برای ساخت این نوع کارت‌ها به طور معمول از جنس پی وی سی استفاده می‌شود، زیرا مقاوم و مستحکم است و در برابر عوامل آسیب‌زا مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین قابلیت بازیافت و استفاده دوباره را دارد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هزینه‌های چاپ کارت خودتان صرفه‌جویی خوبی به انجام برسانید و از یک کارت خام، چندبار استفاده کنید.

در ادامه این بخش به معرفی تگ NFC و انواع مختلفش می‌پردازیم تا آن‌ها و مشخصاتشان را بشناسید و بدانید که چه قابلیت‌هایی دارند.

تگ NFC به چه چیزی گفته می‌شود؟

تگ‌های NFC از استاندارهای ارتباطی ایزو 1443 استفاده می‌کنند. این استاندارد مخصوص کارت‌های غیرتماسی است و به همین دلیل از این نوع کارت‌ها می‌توانید برای برقراری ارتباط از راه دور با ریدرها استفاده کنید. این نوع تگ‌ها انواع مختلفی دارند که از ظرفیت‌های متفاوتی برخوردار هستند. تگ NFC نوع 1 و 2 به ترتیب ظرفیت 48 و ص کیلوبایتی دارند و امکان انتقال اطلاعات و داده‌ها با سرعت 106 کیلوبایت بر ثانیه را دارند. سرعت انتقال آن‌ها برای بازکردن یک وب‌سایت یا کاربری‌های مختلف کارت NFC مناسب است و می‌تواند نیازهای موجود در این زمینه را به خوبی برطرف کند.

تگ NFC نوع 3 از استاندارد سونی فلیکای (Sony Felica standard) متفاوتی استفاده می‌کند و می‌تواند داده‌ها را با سرعت 212 کیلوبایت بر ثانیه انتقال دهد که نسبت نوع 1 و 2 بیشتر است. اما شما نمی‌توانید روی این تگ، اطلاعات جدیدی را بنویسید. این موضوع نقطه ضعف اصلی این نوع تگ NFC به شمار می‌آید. تگ نوع 4 نیز فقط از نوع خواندنی است، اما ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری از نوع 3 دارد و می‌تواند 32 کیلوبایت اطلاعات را در خودش جای دهد. سرعت انتقال نوع 4 نیز بین 106 تا 424 کیلوبایت بر ثانیه است.

نحوه عملکرد کارت NFC به چه صورتی است؟

کارت NFC در واقع از همان تکنولوژی موجود در  بلوتوث‌ها استفاده می‌کند و بیشترین شباهت را به سیستم کارت‌های RFID دارد. البته باید توجه کنید که برخلاف بلوتوث، کارت‌های NFC برای ارسال اطلاعات نیاز به جفت‌شدن با دستگاه گیرنده را ندارد و این کارت‌ها برای ارتباط از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند. هنگامی که کارت و دستگاه گیرنده در کنار هم قرار می‌گیرند، به راحتی با یکدیگر جفت می‌شوند و نیازی به کار دیگری در این زمینه نیست.

How does the NFC card work?

ابزارهای مختلفی شامل گوشی تلفن همراه، کارتخوان اتوبوس و دستگاه‌های پوز می‌توانند به عنوان گیرنده این نوع کارت‌ها استفاده شوند. دستگاه‌های گیرنده این کارت‌ها یا ریدر آن‌ها می‌توانند تا تا فاصله 4 اینچی این کارت‌ها، آن‌ها را اسکن کنند و دریافت اطلاعات از این نوع کارت‌ها را انجام دهند. پس از اسکن تگ روی کارت توسط گیرنده‌های مختلف، اطلاعات موجود در این کارت‌ها روی آن‌ها لود می‌شود و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را مشاهده کنید. از این کارت می‌توانید برای کاربردهای مختلفی استفاده کنید که در بخش‌های بعدی آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

قابلیت‌های کارت NFC چیست؟

کارت NFC قابلیت‌های فراوانی دارد که شما می‌توانید از آن‌ها جهت اهداف مختلف استفاده کنید. اما برای به کارگیری نیاز است تا با آن‌ها آشنایی داشته باشید. به همین دلیل در ادامه مهم‌ترین قابلیت‌های این نوع کارت‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم تا به آشنایی کاملی با آن‌ها برسید و در این جهت ابهامی نداشته باشید.

امکان قراردادن شماره موبایل، آدرس ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت را به شما می‌دهد

برندهای مختلف سعی می‌کنند تا با استفاده از روش‌های مختلف خودشان را به دیگر افراد معرفی کنند تا آن‌ها خدماتشان را بشناسند و بتوانند این افراد را به مشتری وفادار خودشان تبدیل کنند. فناوری NFC این امکان را به خوبی برای آن‌ها فراهم می‌کند، زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد تا بتوانند شماره موبایل، آدرس ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت را روی کارت قرار دهند. به این صورت مشتریان می‌توانند با اسکن تگ موجود روی آن‌‌ها این اطلاعات را به راحتی مشاهده کنند و برند مربوطه را بشناسند و از آن خرید کنند.

آدرس موقعیت مکانی خودتان را می‌توانید در آن قرار دهید

بسیاری از مشتریان هستند که به صورت گذری شما را مشاهده می‌کنند و بعد از مدتی قصد مراجعه حضوری دوباره به فروشگاه شما دارند. برای راحتی کار این افراد و پیدا‌کردن راحت‌تر موقعیت مکانی، می‌توانید از کارت NFC استفاده کنید. زیرا قابلیت قراردادن موقعیت مکانی فروشگاه را روی خودش دارد و به این صورت افراد می‌توانند با اسکن تگ، به راحتی آدرس شما را بیابند.

امکان طراحی منحصر به فرد و شخصی‌سازی‌شده آن را دارید

زیبایی کارت مورد بسیار مهمی است و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد. زیرا روی اعتبار و پرستیژ کسب و کارتان اثر قابل‌توجهی دارد. شما می‌توانید طراحی مختلف و شخصی‌سازشده را برای چاپ کارت NFC به کار بگیرید و به این صورت جذب توجه بیشتری نیز داشته باشید و اعتبار برند خودتان را نیز به طور قابل‌توجهی افزایش دهید. بنابراین توصیه می‌کنیم که از آن استفاده کنید و از آن غافل نشوید.

امکان پرداخت بانکی با استفاده از آن وجود دارد

هرچه فرآیند خرید مشتریان راحت‌تر باشید، رضایت بیشتری خواهند داشت. بنابراین باید سعی کنید از ابزارهای مختلف را جهت رسیدن به این هدف به کار بگیرید. کارت NFC یکی از این ابزارها به حساب می‌آید که می‌توانید از آن در این جهت استفاده کنید. زیرا تگ‌های این کارت‌ها توسط پوز خوانده می‌شود و مشتریان می‌توانند در کسری از ثانیه و به راحتی پرداخت خودشان را به انجام برسانند. به این صورت وقت کم‌تری از آن‌ها گرفته می‌شود و بعد از خرید خودشان رضایت بسیار بیشتری خواهند داشت.

می‌توانید آن را رمزگذاری کنید

امنیت کارت باشگاه مشتریان بسیار مهم است، زیرا اطلاعات شخصی این افراد روی آن‌ها قرار دارد. بنابراین باید از کارت‌هایی برای این هدف استفاده کنید که بتوانند این نیاز را به طور کامل برطرف کنند. کارت NFC  از این قابلیت برخوردار است، زیرا قابلیت رمزگذاری دارد و امنیت بسیار بالایی دارد. بنابراین استفاده از آن در این جهت یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آید.

امکان ذخیره اطلاعات مختلف را به شما می‌دهد

شما می‌توانید به راحتی اطلاعات مختلف را روی کارت‌های NFC ذخیره کنید، زیرا دارای حافظه داخلی مناسب هستند و از این قابلیت برخوردار هستند. به این صورت می‌توانید آن را جهت کارهای مختلفی استفاده کنید و با محدودیت مواجه نباشید.

کاربرد کارت NFC در چه زمینه‌هایی است؟

کارت NFC در زمینه‌های بسیاری کاربرد دارد و این موضوع محدود به یک حوزه خاص نمی‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌تری کاربرد کارت NFC می‌پردازیم و شرح لازم را در مورد آن‌ها به شما می‌دهیم تا با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید و در این جهت مشکلی نداشته باشید.

In what fields is NFC card used

معرفی خود به مشتریان مختلف

شما می‌توانید تعدادی کارت‌های NFC خودتان را در جلوی مغازه قرار دهید. افراد رهگذر این کارت‌ها از روی کنجکاوی برمی‌دارند و شما می‌توانید با استفاده از یک پیام درست تبلیغاتی درست روی کارت، آن‌ها را به سمت سایت خودتان هدایت کنید و به این صورت آن‌ها را به مخاطب خودتان تبدیل کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم، این روش را به کار بگیرید و از آن غافل نشوید.

امکان استفاده از آن به عنوان کارت عضویت باشگاه مشتریان

این کارت قابلیت پرداخت و ذخیره اطلاعات مختلف را دارد. به این صورت شما می‌توانید تعدادی محدود از آن‌ها را چاپ کنید و در اختیار مشتریان خاص عضو باشگاه مشتریان خودتان قرار دهید و روی خرید آن‌ها تخفیف خاص و ویژه‌ای اعمال کنید. به این صورت آن‌ها بسیار خوشحال می‌شوند و شما را بدون کار خاصی به دیگر افراد معرفی می‌کنند. به این صورت خودبه‌خود مشتریان شما چندبرابر می‌شود که مطلوب هر مدیر فروشگاهی به شمار می‌آید.

به کارگیری آن به عنوان کارت شناسایی کارکنان

شما می‌توانید از این کارت به عنوان کارت شناسایی کارکنان مراکز حساس هستید، زیرا امنیت بالایی دارند و دارای قابلیت رمزگذاری هستند. به این صورت دیگر نیازی نیست، بابت درز اطلاعات این افراد و مراکز حساس نگران باشید و می‌توانید اطمینان کاملی در این زمینه داشته باشید.

کارت NFC و کاربردهای آن را به طور کامل بشناسید

کارت NFC قابلیت‌های زیادی دارد و از آن می‌توان در زمینه‌های زیادی استفاده کرد. می‌توانید آن را جهت برندسازی، فروش بیشتر، ورود و خروج، افزایش خوشحالی مشتریان و بسیاری موارد دیگر به کار بگیرید. بنابراین استفاده از آن می‌تواند برای شما مفید باشد و به شما امکان انجام کارهای مختلف زیادی را بدهد. به همین دلیل بهتر است که آن را به کار بگیرید.

شما می‌توانید برای چاپ کارت NFC به فرزان کارت آسیا مراجعه کنید و طرح‌های مختلف خودتان را روی آن قرار دهید. کیفیت کارت‌های این فروشگاه بسیار بالا است و قیمت ارائه‌شده بسیار مقرون به صرفه‌ و مناسبی دارد. در صورت وجود هرگونه سوالی می‌توانید آن را از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت با ما مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان به شما پاسخ دهند.

 

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست