مقالات آموزشی

عمر پرینتر کارت پی وی سی چه قدر است؟

عمر موثر پرینتر کارت پی وی سی چیه قدر است؟، «بهترین راه‌ها برای افزایش طول عمر آن چیست؟»، «زمان مناسب برای خرید پرینتر جدید چه زمانی است؟» در این مقاله…
What Is The Life Of A Printer
زمان مطالعه : 5 دقیقه

عمر موثر پرینتر کارت پی وی سی چیه قدر است؟، «بهترین راه‌ها برای افزایش طول عمر آن چیست؟»، «زمان مناسب برای خرید پرینتر جدید چه زمانی است؟» در این مقاله نگاهی کوتاه به این سوالات خواهیم داشت.

در این مقاله، طول عمر پرینترهای کارت پی وی سی و عوامل مختلفی را که می تواند بر طول عمر آن‌ها تأثیر بگذارد، بررسی خواهیم کرد. همچنین در مورد پیشرفت‌های فناوری که چاپگرها را کارآمدتر کرده است، صحبت خواهیم کرد و همچنین نکاتی را برای حفظ و افزایش عمر پرینترها  ارائه خواهیم کرد.

طول عمر چاپگر چگونه تعیین می شود؟

همه پرینترها با طول عمر تخمینی وارد بازار می شوند. در صنعت، تخمین طول عمر در واقع بر اساس تعداد کارت‌هایی که یک دستگاه در هر ماه قادر به انجام است، انجام می‌شود.

معمولاً، هرچه دستگاه شما بزرگتر و قوی‌تر باشد، کارت‌های بیشتری می‌تواند چاپ کند. درست مانند یک ماشین، هرچه موتور زیر کاپوت بزرگتر باشد، ماشین نیز قوی‌تر است. بنابراین، یک پرینتر کارت پی وی سی قوی‌تر می‌تواند به راحتی کارت‌های بیشتری نسبت به یک دستگاه ساده‌تر چاپ کند. همچنین  مجبور کردن یک دستگاه ساده برای انجام کارهای بیشتر از آنچه برای آن طراحی شده است، می تواند باعث فرسودگی بیش از حد آن شود.

برای تعیین اینکه چاپگر جدید شما باید چه توانایی هایی داشته باشد، شروع به ردیابی کنید که شرکت شما در حال حاضر هر ماه چقدر کارت چاپ می‌کند. یک نرم افزار جمع آوری داده شده می‌تواند به شما در یافتن این اعداد کمک کند.اگر نرم‌افزار جمع‌آوری داده‌ای برای ردیابی این معیارها ندارید، می‌توانید از تعداد کاغذهای استفاده‌شده پرینتر برای محاسبه این مقدار استفاده کنید.

یک پرینتر کارت پی وی سی چقدر دوام می آورد؟

طول عمر متوسط یک چاپگر حداکثر از سه تا پنج سال است. با این حال طول عمر پرینترهای لیزری بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است. معمولا طول عمر پرینتر جوهر افشان سه سال یا کمتر است، اما پرینتر لیزری بیشتر از جوهر افشان یعنی پنج سال یا بیشتر کار می کند.

چیزهای زیادی وجود دارند که در به حداکثر رساندن یا به حداقل رساندن طول پرینتر نقش مهمی ایفا می‌کنند. جدا از نام برندها و تولیدکنندگان، همه چیز به این بستگی دارد که چند بار از آن استفاده می‌کنید، چقدر به آن اهمیت می‌دهید، و هر چند وقت یکبار قطعات و اجزای آن را تمیز و نگهداری می‌کنید.

چگونه می توانید طول عمر پرینتر را افزایش دهید؟

How Can You Increase The Lifespan Of A Printer

از برند مناسب و معتبر استفاده کنید

اگر می خواهید عمر پرینتر شما افزایش یابد، ممکن است لازم باشد نکات و ترفندهایی را یاد بگیرید. خرید چاپگر ساخته شده توسط تولید کنندگان قابل اعتماد اولین و مهمترین چیزی است که باید در نظر بگیرید. این به هیچ وجه به این معنی نیست که یک چاپگر گران قیمت می‌تواند برای مدت طولانی تری دوام بیاورد. حتی برخی از مارک های گران قیمت پرینترهای کارت پی وی سی بسیار ارزانی را ارائه می‌دهند که دوام زیادی ندارند. بنابراین هنگام خرید یک محصول جدید، باید به نام تجاری و ارزش آن فکر کنید.

پرینتر کارت پی وی سی را به خوبی تمیز و نگهداری کنید

تمیزکردن پرینتر کارت پی وی سی که باید برای افزایش عمر آن در نظر گرفته شوند. در صورت لزوم قسمت های کثیف آن را به درستی تمیز کنید. انجام این کار آن را تمیز و بادوام‌تر می‌کند. آن را در جایی قرار دهید که بتوانید از گرد و غبار، گرما و رطوبت دور باشد. هر زمان که متوجه فرسودگی یکی از قطعات شدید، آن را به سرعت تعمیر یا تعویض کنید. این کار تاثیر مثبتی بر عمر پرینتر شما خواهد گذاشت. علاوه بر این، مطمئن شوید که هد چاپ آن را به طور مرتب تمیز کنید و زمانی که کارتریج های جوهر خالی شدند، سریع آن را تعویض می‌کنید.

از جوهر و کاغذ پرینتر با کیفیت استفاده کنید

کیفیت جوهر و کاغذ نیز بر عملکرد پرینتر کارت پی وی سی تأثیر می‌گذارد. استفاده از جوهر و کاغذ با کیفیت نیز ممکن است عمر پرینتر را افزایش دهد. در کنار همه این موارد، پرینترهایی که در خانه استفاده می‌شوند، نسبتاً طول عمر بیشتری دارند. این به این دلیل است که آن‌ها بار کاری کمتری را در خانه تحمل می‌کنند. بنابراین حجم کار کمتر عامل دیگری است که می تواند عمر پرینتر شما را طولانی‌تر کند.

چه زمانی نیاز به خرید یک پرینتر جدید دارید؟

مهم نیست که چقدر از پرینتر خود مراقبت می‌کنید، زمان آن فرا می رسد که باید آن را تعویض کنید. بنابراین، چه زمان مناسبی برای خرید یک چاپگر جدید مناسب اسیت؟ در اینجا، دلایل رایجی را ارائه می کنیم که سیگنال خرید پرینتر کارت پی وی سی جدید را نشان می دهد.

چاپگر شما چاپ کارت‌های بدی را انجام می‌دهد

هنگامی که پرینتر شما شروع به تولید نتایج چاپ با کیفیت پایین می‌کند، این نشانه واضحی از جایگزینی پرینتر قدیمی شما است. با گذشت زمان، اجزای چاپگرها فرسوده می‌شوند و عملکرد آن‌ها ضعیف می‌شود. در نتیجه، آن‌ها چاپ‌های لکه‌دار ارائه می‌دهند. در کنار آن، محتوای روی کاغذ چاپ شده به سختی قابل مشاهده است.

گاهی اوقات کارتریج های جوهر بی کیفیت دلیل تولید چاپ بد هستند. قبل از تعویض کل دستگاه، مطمئن شوید که کارتریج جوهر را عوض کرده‌اید. علاوه بر این، کارتریج های با بازده بالا در ارائه چاپ با وضوح بالا اثرگذار هستند. بعد از آن اگر بازهم مشکل چاپ بی کیفیت حل نشد، وقت آن است که یک پرینتر کارت پی وی سی جدید بخرید.

سرعت چاپ خیلی آهسته است

اگر سرعت چاپ به شدت کاهش یافته است و چاپگر شما مطابق با نرخ استاندارد PPM چاپ را انجام نمی‌دهد، باید به فکر تغییر آن باشید. برای دریافت ایده در مورد سرعت آن، باید برخی از اسناد را در حالت عادی چاپ کنید. اگر سرعت چاپگر شما حتی در حالت عادی همچنان پایین است، باید با آن خداحافظی کنید.

چاپ کارت با استفاده از پرینتر موردنظر گران در می‌آید

گاهی اوقات اتفاقی می افتد – کارتریج های جوهر خیلی زود خالی می شوند و باید زودتر از زمان مناسب کارتریج های جدید بخرید. در نتیجه، چاپ کارت پی وی سی بسیار گران می‌شود. در این صورت، خرید یک دستگاه جدید می تواند تصمیم درستی باشد. زیرا خرید کارتریج های گران قیمت باعث افزایش هزینه و کاهش بودجه شما می‌شود.

بنابراین، ضروری است به دنبال پرینترهای کارت پی وی سی مقرون به صرفه باشید. علاوه بر این، مطمئن شوید که کارتریج‌های ارزان‌قیمت با بازده صفحه بالا خریداری می‌کنید تا  مدت طولانی‌تری باقی بمانند و چاپ‌های باکیفیتی برای شما انجام دهند. علاوه بر این، خرید کارتریج های سازگار با پرینتر بهترین راه حل برای این مشکل باشد.

در مورد عمر پرینتر کارت پی وی سی آگاهی کافی کسب کنید

چاپگرها نقش مهمی در سازمان‌ها ما دارند. عمر موثر پرینتر به عوامل مختلفی مانند نگهداری، استفاده و شرایط محیطی بستگی دارد. در حالی که برخی از چاپگرها ممکن است سال ها کار کنند، برخی دیگر ممکن است تنها پس از چند ماه خراب شوند. بنابراین، مراقبت مناسب از پرینتر کارت پی وی سی و پیروی از توصیه‌های سازنده برای اطمینان از طول عمر آن‌ها ضروری است. با پیشرفت سریع فناوری، پرینترها پیچیده‌تر و همه کاره‌تر شده‌اند و طیف وسیعی از ویژگی ها را برای رفع نیازهای مختلف ارائه می‌دهند که باعث می‌‍‌شود تا استفاده از آن‌ها روز به روز بیشتر شود.

شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف پرینتر کارت پی وی سی با قیمت مناسب به فرزان کارت آسیا مراجعه کنید؛ زیرا تنوع بالایی دارد و می‌تواند به خوبی نیازهای شما را برطرف کند.

منبع:

What Is The Life Of A Printer?

how-long-should-a-copier-last

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست