مقالات آموزشی

10 کاربرد فناوری RFID برای رویدادهای ورزشی

فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) در نحوه سازماندهی و مدیریت رویدادهای ورزشی انقلابی ایجاد کرده است. با استفاده از تگ‌ها، خواننده‌ها و آنتن‌های RFID، سازمان‌ها می‌توانند شرکت‌کنندگان را ردیابی و…
10 applications of RFID technology for sports events
زمان مطالعه : 5 دقیقه

فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) در نحوه سازماندهی و مدیریت رویدادهای ورزشی انقلابی ایجاد کرده است. با استفاده از تگ‌ها، خواننده‌ها و آنتن‌های RFID، سازمان‌ها می‌توانند شرکت‌کنندگان را ردیابی و شناسایی کنند، تدارکات رویداد را بهینه کنند، تعامل مخاطب را بهبود بخشند و امنیت رویداد را افزایش دهند. بیایید نگاهی به 10 کاربرد فناوری RFID در رویدادهای ورزشی بیندازیم.

1.     کنترل دسترسی و جلوگیری از تقلب

RFID می تواند به کاهش تنش در هنگام ورود به یک رویداد کمک کند. هواداران مجبور نیستند بلیت کاغذی حمل کنند، اطلاعات خود را وارد کنند یا حتی پول نقد همراه داشته باشند. همه این موارد را می توان با نزدیک‌کردن مچ‌بند انجام داد. این همچنین به جلوگیری از تقلب کمک می‌کند. هر مچ بند کد منحصر به فرد خود را دارد که جعل کردن آن را بسیار دشوار است. اگر کسی مشکوک باشد، یا حتی اگر فردی مچ‌بند خود را گم کند، می‌توان آن را با کلیک یک دکمه غیرفعال کرد و مچ‌بند جدیدی را جایگزین آن کرد.

2.     عضویت‌ در باشگاه طرفداران

روز بازی همه چیز برای طرفداران فوق العاده است. شرکت‌ها می‌خواهند هواداران احساس کنند که بخشی از تیم هستند و فناوری RFID می‌تواند فرصت‌هایی برای دستیابی به این هدف ایجاد کند. به عنوان مثال، تیم هاکی تامپا بی لایتنینگ ایالات متحده به طرفداران پیراهن تیم مجهز به فناوری RFID هدیه داد و به آن‌ها راهی منحصر به فرد برای ورود به مسابقات اهدا کرد که کار ویژه و جالبی به نظر می‌رسید.

3.     پرداخت به صورت غیر‌نقدی

مردم همیشه دوست دارند که پرداخت‌های خودشان را به صورت غیرنقدی انجام دهند و فناوری RFID می‌تواند این دغدغه را مرتفع کند. RFID این قابلیت را دارد که اطلاعات کارت اعتباری را ذخیره کند یا مانند کارت شارژی مورد استفاده قرار گیرد و به طور کامل نیاز به رسیدگی به پول نقد را از بین ببرد. پرداخت‌های بدون پول  نقد به طرفداران احساس آزادی می‌دهد تا از روز خود بدون نگرانی لذت ببرند و همچنین می‌تواند عادت‌های خرج کردن را به دلیل رد و بدل نشدن پول نقد بین مشتریان و فروشندگان افزایش دهد. شرکت‌ها می‌توانند از داده‌های پرداخت برای برقراری ارتباط پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه (از طریق پیامک یا ایمیل) در زمان و مکان مناسب به طرفداران استفاده کنند و فرصت‌های فروش و درآمد خودشان را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

4.     دادن خدمات ویژه به طرفداران

اینکه بتوانید به اعضای خود امتیازات ویژه بدهید، تجربه اعضای باشگاه را بهبود ببخشید . با ضربه زدن روی یک مچ بند، می‌توانید به افراد عضو باشگاه طرفداران دسترسی به مناطق انحصاری بدهید و مزایایی مانند کوپن های رایگان قابل بازخرید و نوشیدنی را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

5.     افزایش تعامل طرفداران با اسپانسرهای رویداد ورزشی

جذب طرفداران برای تعامل با حامیان مالی ممکن است دشوار باشد، تشویق آن‌ها به وقت گذاشتن در یک بازی یا رویداد برای ارائه اطلاعات شخصی خود همیشه یک چالش است. فناوری RFID پیوند بین طرفداران و اسپانسرها را بهبود می‌بخشد. با اجازه دادن به شرکت کنندگان برای شرکت در مسابقات تنها با یک ضربه زدن به مچ بند خود، می‌توانید بین این دو گروه تعامل ویژه‌ای ایجاد کنید. این کار همچنین داده‌های بسیار خوبی را برای مذاکره در مورد معاملات در آینده به اسپانسرها می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بازده مالی خودشان را به حداکثر ممکن برسانند.

6.     ساخت تایمرهای کوچک‌تر برای مسابقه

اکنون می توان تایمرهای مسابقه را کوچکتر از همیشه ساخت و در مچ بند، لباس، کفش یا اشیاء دیگر قرار داد. تراشه RFID تعبیه‌شده می‌تواند برای جمع‌آوری دقیق داده‌ها در مورد سرعت، استراحت و زمان مسابقه استفاده شود و به مسابقه‌دهنده‌ها، صاحبان رویداد و طرفداران این امکان را می‌دهد تا مراقب  الگوهای شخصی باشند. آن‌ها حتی می‌توانند برای جمع‌آوری داده‌هایی در زمین فوتبال مانند توانایی ردیابی مسافت و سرعت تک تک بازیکنان در طول بازی استفاده شوند.

7.     اهدای هدیه به طرفداران

در سال 2011، تیم هاکی لایتنینگ تامپا بی ایالات متحده، تراشه‌های RFID را در پیراهن‌های تیم جاسازی کرد و آن‌ها را به همه دارندگان بلیط فصل خود هدیه داد. به جای استفاده از بلیط های کاغذی یا مچ بند، هواداران می توانند فقط با پوشیدن پیراهن های خود وارد رویدادها شوند. علاوه بر این، تراشه‌ها حاوی اطلاعات شخصی و جزئیات کارت اعتباری بودند و به دارندگان بلیط فصلی اجازه می‌دادند بدون نیاز به پول نقد یا استفاده از کارت‌های اعتباری خود، در سراسر رویداد غذا و کالا خرید کنند. تراشه‌های RFID همچنین به آن‌ها این امکان را می‌دهد که غرفه‌ها را با رنگ‌های تیمی خود روشن کنند. به لطف توانایی جمع‌آوری داده‌ها، باشگاه می‌توانست تک تک خریدهای انجام شده در طول رویداد را ردیابی کند و ارتباط برند با طرفداران را شخصی‌تر کند.

8.     جمع‌آوری داده‌های طرفداران و افراد شرکت‌کننده در رویداد ورزشی

Collecting data from fans and people participating in the sporting event

ما می‌دانیم که فناوری RFID می‌تواند داده‌های مربوط به دارندگان بلیط را ذخیره کند، اما آیا می‌دانستید که می‌تواند اطلاعات مربوط به آن‌ها را نیز جمع‌آوری کند؟ RFID می تواند اطلاعات تماس اولیه را ذخیره کند و به مهمانان اجازه دهد تا برای ارتباطات بازاریابی آینده ثبت نام کنند. به شما درک درستی از پیشنهادها و تبلیغاتی موردپسند آن‌ها می‌دهد. این داده‌های ارزشمند به شما امکان می‌دهد تا به طور مداوم پیشنهادات خود را  بهبود بخشید.

9.     مدیریت پارکینگ رویداد و فرآیند پارک‌کردن افراد شرکت‌کننده

همه می‌خواهند با زمان کافی برای پارک کردن، نشستن و خرید نوشیدنی به بازی برسند. گیر افتادن در صف برای پارک خودرو ایده‌آل نیست و می‌توان از RFID برای ساده‌کردن فرآیند پارک استفاده کرد. می‌توان آن را با مچ بند‌ها ادغام کرد تا با ورود به پارکینگ از طریق اسکنر، مجوز پارک یا پرداخت آن‌ها شناسایی شده و بتوانند وارد پارکینگ تعیین شده شوند.

10.  بلیط‌فروشی

سازمان ها می‌توانند هنگام مدیریت رویدادهای بزرگ مانند کنسرت ها یا رویدادهای ورزشی، از کارت های دارای RFID برای جایگزینی بلیط های سنتی استفاده کنند. کارت‌ها با داده‌هایی قابل برنامه‌ریزی هستند که به سازمان می‌گوید چه کسی بلیط خریداری کرده و چه نوع بلیطی را خریداری کرده است. این تضمین می کند که فقط کسانی که بلیط را به طور قانونی خریداری کرده‌اند امکان ورود داشته باشند و امنیت کلی رویداد را بهبود می‌بخشد.

با استفاده از تگ‌های RFID رویداد ورزشی را بهتر مدیریت کنید

با استفاده از این فناوری قدرتمند، سازمان‌ها می‌توانند عملیات خود را بهینه کنند و در عین حال تعامل طرفداران را از طریق تجربیات تعاملی با اسپانسرها و برند خودشان بهبود ببخشند و همچنین ایمنی رویداد را با کنترل دقیق ورود و خروج به آن بهبود ببخشند. بنابراین توصیه می‌کنیم از این فناوری و تگ‌های آن برای مدیریت رویدادهای خودتان استفاده کنید تا بتوانید آن‌ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید.

شما می‌توانید برای خرید تگ، خواننده و آنتن‌های RFID به فرزان کارت آسیا مراجعه کنید؛ زیرا تنوع محصولات زیادی دارد و از مقرون به صرفه‌ترین قیمت ممکن نسبت به دیگر رقیبان برخوردار است. در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید از شماره‌های موجود در سایت استفاده کنید تا با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوال‌های خودتان را بپرسید. آن‌ها ابهام‌های شما را در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل می‌کنند تا مشکلی برای استفاده از این فناوری ویژه و کارآمد نداشته باشید.

منبع:

14 RFID Technology Applications for Sports Events

How RFID Technology is Improving Sports Events

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست