مقالات آموزشی

5 روش برای شناسایی برچسب های هولوگرام معتبر

در شرایطی که فعالیت های کلاهبرداری و تقلب در فروش کالاها رو به افزایش است، داشتن تدابیر امنیتی قابل اعتماد بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. شرکت هایی که…
Unveiling the Mystery: Identifying Authentic Hologram Stickers with Foolproof Techniques
زمان مطالعه : 2 دقیقه

در شرایطی که فعالیت های کلاهبرداری و تقلب در فروش کالاها رو به افزایش است، داشتن تدابیر امنیتی قابل اعتماد بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. شرکت هایی که مایل به محافظت از کالاها و اسناد با استفاده از برچسب های هولوگرام  هستند به طور فزاینده ای در حال افزایش است. با این وجود، به دلیل افزایش جعل‌کنندگان ماهر، دانستن روش‌های پنهان شناسایی برچسب‌های هولوگرام اصل از تقلبی هم برای مشاغل و هم برای مشتریان بسیار مهم است.

اهمیت برچسب های هولوگرافی

برچسب های هولوگرام به عنوان یک مانع مناسب برای جلوگیری از تقلب عمل می‌کنند. به دلیل طراحی‌های بصری و پیچیده فنی، جعل کنندگان نمی‌توانند هولوگرام را به راحتی کپی کنند. برچسب‌های هولوگرافی واقعی اغلب شامل جزئیات پیچیده، الگوهای پویا و تصاویر سه بعدی هستند که جعل همه آن‌ها سخت است.

نحوه شناسایی برچسب های امنیتی هولوگرافیک واقعی

1.     هولوگرافی چند بعدی

ظاهر چند بعدی برچسب های هولوگرافی واقعی یکی از ویژگی های متمایز آن است. هولوگرام های واقعی یک رقص پویا از نور را هنگامی که برچسب کج می شود، نشان می‌دهد و تصاویر سه بعدی دقیق یا الگوهای در حال تغییر را در آن می‌بینید. این عمق اغلب در هولوگرام های تقلبی وجود ندارد،که باعث می‌شود تا آن‌ها به نظر صاف برسند یا الگوهای عجیبی را نشان می‌دهند.

2.     پیچیدگی‌های کوچک

جعل‌کنندگان برای بازآفرینی پیچیدگی‌های کوچکی که در برچسب‌های امنیتی هولوگرام واقعی در دیده می‌شوند، بسیار دشوار خواهد بود. نوشته های کوچک، الگوهای پیچیده یا حتی آرم های تجاری که در هولوگرام حک شده‌اند نمونه هایی از این ویژگی‌ها هستند. این اجزای کوچک را زیر ذره‌بین بررسی کنید تا صحت آن را بررسی کنید.

3.     نبود لایه هولوگرافی شکسته

برچسب های هولوگرافیک اصلی به گونه ای ساخته شده‌اند که در برابر دستکاری مقاوم باشند. یک الگوی “VOID” یا یک لایه هولوگرافی شکسته که باید هنگام برداشتن یا اصلاح یک برچسب هولوگرام واقعی باقی بمانند. برعکس، برچسب‌های جعلی نمی توانند این شاخص های آشکار را داشته باشند.

4.     خواص UV

برچسب های هولوگرام واقعی اغلب دارای خواص فرابنفش (UV) هستند. هولوگرام‌های معتبر وقتی در معرض نور فرابنفش قرار می‌گیرند، اغلب ویژگی‌های امنیتی اضافی مانند زبان رمزگذاری شده یا الگوهای پیچیده را نشان می‌دهند. این جنبه‌ها ممکن است در هولوگرام‌های تقلبی وجود نداشته باشند یا به روشی ارائه شوند.

5.     هولومارک و شماره سریال

بسیاری از برچسب های هولوگرام واقعی دارای هولومارک یا شماره سریال متمایز هستند. تکثیر دقیق این قطعات خاص به تنهایی برای جاعلان می‌تواند دشوار باشد. برای اطمینان از صحت، هولومارک یا شماره سریال را از طریق سازمانی که آن را صادر کرده است، بررسی کنید.

هولوگرام اصل را از تقلبی شناسایی کنید

به طور خلاصه، برچسب های هولوگرام اصلی برای محافظت از کالاها و اسناد در مبارزه با جعل ضروری هستند. اگر با این روش های اثبات شده آشنا باشید، می‌توانید از خود در برابر هولوگرام‌های تقلبی محافظت کنید و برچسب های امنیتی هولوگرام واقعی را با اطمینان تشخیص دهید. به خاطر داشته باشید که جزییات مهم است. اعتبار برچسب های هولوگرام با وجود چند بعدی، ویژگی های کوچک، کیفیت های آشکار، اجزای UV و هولومارک های متمایز افزایش می‌یابد. با کمک این اطلاعات ارزشمند، هوشیار باشید، آگاه باشید و ایمنی دارایی‌های خود را تضمین کنید.

منبع:

Unveiling the Mystery: Identifying Authentic Hologram Stickers with Foolproof Techniques

 

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست