مقالات آموزشی

8 نکته مهم که باید در چاپ کارت شناسایی در نظر بگیرید

بدون دیدگاه
1.5/5 - (2 امتیاز)
به طور معمول کارت شناسایی در شرکت و سازمان‌ها برای مشخص کردن پرسنل به کار می‌رود. استفاده از این کارت کمک می‌کند تا از حضور افراد ناآشنا به مکان‌ها مختلف…
چاپ کارت شناسایی
زمان مطالعه : 5 دقیقه

به طور معمول کارت شناسایی در شرکت و سازمان‌ها برای مشخص کردن پرسنل به کار می‌رود. استفاده از این کارت کمک می‌کند تا از حضور افراد ناآشنا به مکان‌ها مختلف و حساس سازمان جلوگیری کرد و امنیت اطلاعات موجود در این مکان‌ها را افزایش داد.

چاپ کارت شناسایی، نیز مانند کارت‌های دیگر، اصولی دارد که باید حتما رعایت شوند تا بتوان از آن به خوبی برای مقاصد موردنظرش استفاده کرد. به همین دلیل و برای کمک به شما در این مقاله قصد داریم، در مورد 8 اصل مهم که باید در چاپ کارت شناسایی در نظر بگیرید، صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اصل اول؛ از عکس‌های تکراری در  استفاده نکنید

کارت شناسایی شما مشخص کننده هویتتان در مکان‌های مختلفی است که به آن‌ها گام می‌گذارید. بنابریان باید به ظاهر آن توجه زیادی داشته باشید و از آن غفلت نکنید. هنگامی که قصد چاپ کارت شناسایی دارید، سعی کنید که دوربین به همراه خودتان داشته باشید و از عکس‌های تکراری در چاپ کارت شناسایی استفاده نکنید.

عکس کارت شناسایی شما باید شاداب و خندان باشد تا انرژی لازم به افراد مشاهده کننده را به خوبی برساند. وجود چنین عکسی همچنین در راحت‌تر شدن ارتباط برقرار کردن شما اثرگذار است و آن را به طور قابل توجهی بهبود و پیشرفت می‌دهد.

اصل دوم؛ کارت شناسایی را با اطلاعات زیاد پر نکنید

 

به احتمال زیاد از شنیدن چنین اصلی تعجب کرده‌اید و انتظار خلاف را داشته‌اید. اما باید بگوییم که این اصل بسیار مهم است و باید نسبت به رعایت کردن آن اهتمام ویژه‌ای به خرج بدهید. زیرا هنگامی فردی شما را می‌بیند، تنها چند دقیقه برای معرفی اجمالی خودتان از طریق کارت شناسایی زمان دارید.

اگر اطلاعات موجود بر روی کارت شناسایی چاپ شده شما، زیاد باشد، فرد نمی‌تواند به سرعت شما را بشناسد و دچار گیجی و ابهام می‌شود. این گیجی و ابهام می‌تواند در صحبت‌های کاری و برقراری ارتباط اثر منفی بگذارد که اصلا مطلوب شما نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم، در چاپ کارت شناسایی این نکته را در نظر بگیرید.

اصل سوم؛ اطلاعات ضروری را بر روی کارت شناسایی بیاورید

 

در اصل قبلی، گفتیم که آوردن اطلاعات زیاد بر روی کارت شناسایی ضرر زننده است. اما این مطلب به معنی نیاوردن اطلاعات ضروری نیست. نیازی نیست، شما سوابق شغلی یا مواردی مانند آن را بر روی کارت ذکر کنید، اما باید در هنگام چاپ کارت شناسایی حتما اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی و سمتتان در سازمان یا شرکت را ذکر کنید.

ذکر کردن این اطلاعات کار تشخیص هویت شما توسط افراد دیگر را راحت‌ می‌کند و سرعت برقراری ارتباط شما را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد که قطعا مطلوب شما است و به دنبال این کار هستید. پس از رعایت این اصل غافل نشوید.

اصل چهارم؛ طراحی گرافیکی  را به درستی انجام دهید

طراحی گرافیکی همان‌قدر که می‌تواند جذاب و خیره‌کننده باشد، همان‌قدر هم می‌تواند اذیت کننده و کلافه کننده به نظر آید. بنابراین نحوه‌ی استفاده از آن بسیار مهم است. خیلی از افراد فکر می‌کنند، اگر در چاپ کارت شناسایی از رنگ‌ها و طرح‌های گرافیکی زیاد استفاده کنند، کارت آن‌ها زیبا‌تر و جذاب‌تر می‌شود، در حالی این تصور غلط است و این کار می‌تواند باعث زدگی بسیار در هنگام مواجه آن گردد.

زیرا افراد دیگر هنگام مشاهده کارت شما نمی‌توانند میان انبوه طرح‌های گرافیکی، اطلاعات شما را پیدا کنند و قطعا خواهند گفت، به نظر می‌آید شما بر روی کارت شناسایی خودتان نقاشی کرده‌اید و به احتمال زیاد پس از آن بدون برقرار هیچگونه ارتباطی شما را ترک خواهند کرد. پس اگر نمی‌خواهید، چنین اتفاقی بیفتد، این اشتباه هیچگاه انجام ندهید و مراقب باشید.

اصل پنجم؛ شفافیت در چاپ کارت را فراموش نکنید

خلاقیت می‌تواند ارزش یک عمل به طور قابل توجهی افزایش دهد و باعث جلب توجه بسیار گردد. اما اگر همین خلاقیت در مکانی نامناسب به کار رود، می‌تواند ضررزنده باشد و اهمیت آن چیز یا کار را به کلی نابود کند. چاپ کارت شناسایی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در صورت بروز چنین اتفاقی، می‌تواند باعث نابودی ارزش آن کارت شود.

خلاقیت نابه‌جا می‌تواند شفافیت را از بین ببرد و ابهام آفرینی کند. انسان‌ها در هنگام رویارویی با فرد جدید مبهم‌بودن را نمی‌پسندند، بنابراین اگر اطلاعات کارت شما شفاف نباشد، به طور قطع ترکتان خواهند کرد و یا توجهی به صحبت‌هایتان نمی‌کنند که اصلا مطلوب شما نیست. همچنین ممکن است به همین علت شما را در مکان‌های مختلف شرکت یا سازمان راه ندهند که باعث عقب ماندگی در کارهایتان می‌گردد.

اصل ششم؛ به اندازه چاپ کارت را انجام دهید

افراد مختلف ممکن است که برای مکان‌های مختلف نیاز به کارت شناسایی داشته باشند. یکی از راه‌های مناسب برای چاپ این کارت‌ها به راحتی، یکباره پرینت کردن آن‌ها است. زیرا دیگر نیازی به وارد کردن چندباره اطلاعات نیست که کار را بسیار آسان‌تر می‌کند و دردسرهای شما را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اصل هفتم؛ کیفیت چاپ کارت را بالا نگه‌دارید

کیفیت چاپ می‌تواند در شفافیت کارت و خوانایی آن اثر قابل توجهی بگذارد و این موارد را به طور چشمگیری بهبود دهد. همچنین کیفیت بالا به افراد دیگر نشان می‌دهد که شما چقدر به ارتباط با دیگر افراد اهمیت می‌دهید و حرفه‌ای هستید. به همین دلیل لازم است که در هنگام چاپ کارت شناسایی کیفیت بالایی را برای آن در نظر بگیرید تا بتوانید از مزایای آن نیز به خوبی و در جهت مقاصد خودتان استفاده مطلوب کنید.

اصل هشتم؛ جنس مناسب برای چاپ این کارت در نظر بگیرید

آخرین و مهم‌ترین اصل در چاپ کارت شناسایی، این است که باید جنس مناسبی برای انجام این کار در نظر بگیرید تا بعد از مدتی دچار آسیب دیدگی یا خرابی نشود و ماندگاری خوبی داشته باشد. همچنین کارت خام شما باید از امکاناتی نظیر حافظه و فرکانس قوی نیز برخوردار باشد تا کارتخوان‌های مختلف بتوانند به راحتی آن را بخوانند.

چاپ کارت شناسایی را با رعایت اصول انجام دهید

برای چاپ کارت شناسایی مانند دیگر موارد، باید اصولی رعایت شود تا این کارت‌ها بتوانند به شما در برقراری ارتباط موثر و پیشبرد اهداف کاری کمک کنند. به همین دلیل و برای آگاهی شما در این مطلب 8 اصل مهم در چاپ کارت شناسایی را بیان کردیم تا بتوانید آن‌ها را به خوبی به کار بگیرید. شما می‌توانید برای چاپ کارت شناسایی خودتان و کسب اطلاعات بیشتر، با استفاده از شماره‌های داخل سایت فرزان کارت با ما تماس بگیرید.

در قسمت نظران به ما بگویید که شما در چاپ کارت شناسایی چه چیزهایی در نظر می‌گیرید و برای شما مهم است؟

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست