مقالات آموزشی

با انواع روش‌های چاپ کارت پی وی سی آشنا شوید

«آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چاپ کارت پی‌وی‌سی به چه صورتی چاپ می‌شود و مراحل مربوط به انجام آن چیست؟»، « آیا تا به حال به این موضوع…
Get to know the various methods of printing PVC cards
زمان مطالعه : 9 دقیقه

«آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چاپ کارت پی‌وی‌سی به چه صورتی چاپ می‌شود و مراحل مربوط به انجام آن چیست؟»، « آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کدام روش برای چاپ کارت پی‌وی‌سی مدنظر شما مناسب است؟» و اینکه « آیا تا به حال در مورد چرایی استفاده از این نوع کارت‌ها فکر کرده‎‌اید؟».

در این مقاله از فرزان کارت آسیا قصد داریم به جواب این سه سوال بپردازیم و برای شما سه روش مختلف چاپ کارت پی‌وی‌سی و مراحل دقیق انجامش را توضیح دهیم تا نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کنید و بتوانید روش مناسب خودتان را راحت‌تر و سریع‌تر بیابید. پس تا انتهای این متن همراه ما باشید.

چرا باید از کارت پی‌وی‌سی استفاده کرد؟

در ابتدای کار به جواب آخرین سوال می‌پردازیم؛ زیرا بسیار مهم است و روی انتخاب شما اثر بسیاری دارد. دلیل‌های استفاده از کارت PVC زیاد است و مجال بیان آن‌ها در اینجا نیست. در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بیان می‌کنیم و توضیحات مفصل پیرامون آن‌ها را می‌دهیم.

دوام و ماندگاری بسیار بالای آن

Very high durability and durability of PVC card

دوام و ماندگاری کارت چاپ‌شده بسیار مهم است و یکی از فاکتورهای اثرگذار در انتخاب افراد است. هرچه ماندگاری بالاتر باشد، کارت عمر بیشتری خواهد کرد و هزینه‌های مربوط به چاپ کارت شما به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد که اهمیت بالایی دارد. این موضوع یکی از دلیل‌های انتخاب کارت پی‌وی‌سی به شمار می‌آید.

دوام و ماندگاری کارت پی‌وی‌سی چاپ‌شده بسیار بالا است. همین موضوع سبب می‌شود تا خیال شما نسبت به عمر آن‌ها راحت گردد. به این صورت می‌توانید با انجام هزینه بسیار کم‌تری، برای تمامی کارمندان و افراد مختلف، چاپ کارت را به انجام برسانید. همچنین دوام و ماندگاری بالا، باعث کاهش دردسرهای کارمندان نیز می‌شود؛ زیرا آن‌ها به کارت برای احراز هویت خودشان در جلوی مشتریان نیاز دارند.

انعطاف‌پذیری بسیار بالا

شکستن کارت‌ها در داخل جیب، امری شایع میان افراد و کارمندان به شمار می‌رود. این موضوع سبب می‌گردد تا آن‌ها به طور پیوسته نیاز به کارت جدید داشته باشند که هزینه سازمان و مجموعه موردنظر را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. به همین دلیل باید برای حل این مشکل و معضل، راه‌حل درستی را به کار گرفت تا بتوان از بروز شکستن آن‌ها به طور جدی جلوگیری کرد.

راه‌حل مناسب استفاده از کارت پی‌وی‌سی است؛ زیرا انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و به راحتی دچار شکستگی نمی‌شود. به این صورت دیگر افراد نیاز ندارند تا به طور مداوم در این مورد نگران باشند و مجموعه موردنظر نیز، نیاز به چاپ چندباره کارت نخواهد داشت؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا از این نوع کارت‌ها استفاده کنید تا بتوانید این مشکل را به طور کامل حل و فصل نمایید.

عایق‌بودن آن در مقابل رطوبت و آب

رطوبت و آب، دو عامل اصلی از بین‌رفتن کارت به شمار می‌رود. این دو عامل به طور پیوسته در معرض کارت‌ها قرار دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا از بین‌رفتن کارت با استفاده از آن‌ها بسیار شایع باشد. استفاده از کارت عایق در برابر رطوبت و آب می‌تواند این مشکل را به طور کامل و جدی حل و فصل کند و دغدغه‌ای باقی نگذارد.

کارت پی‌وی‌سی چنین موردی است و به طور کامل در برابر رطوبت و آب، عایق است. استفاده از آن‌ها، می‌تواند بروز این اتفاق را به طور کامل از بین ببرد و خیال شما از بابت ماندگاری کارت کارمندان راحت کند. به همین دلیل به کارگیری آن‌ها می‌تواند برای سازمان‌ها و مجموعه‌ها کاربردی و بسیار مفید به شمار می‌آید.

برخورداری از کیفیت بسیار بالای چاپ

کیفیت چاپ دیگر مقوله اثرگذار در انتخاب کارت برای چاپ به شمار می‌آید. هرچه کیفیت چاپ بالاتر باشد، نوشته‌های کارت و عکس روی آن شفاف‌تر به نظر می‌رسد و افراد دیگر می‌توانند راحت‌تر آن را بخوانند. همچنین کیفیت بالای چاپ کمک می‌کند تا نوشته‌ها ماندگاری بیشتری روی کارت داشته باشند و به راحتی پاک نشوند؛ به همین دلیل باید در هنگام انتخاب کارت این موضوع را مدنظر داشت و آن را به طور کامل و دقیق بررسی کرد.

کارت پی‌وی‌سی، گزینه‌ای است که کیفیت چاپ بسیار بالایی دارد. این موضوع باعث می‌شود تا نوشته‌ها و عکس‌های روی کارت تا مدت زیاد باقی بماند. به این صورت افراد می‌توانند بدون دردسر و مدت زیاد‌تری از آن کارت استفاده کنند که بسیار مهم و قابل‌توجه است.

امکان هوشمند‌سازی آن از طریق چیپ

The possibility of smartening the PVC card through a chip

هوشمندسازی کارت بسیار مهم است و کمک زیادی می‌کند؛ زیرا شما می‌توانید روی کارت هوشمند، اطلاعات بسیاری را ذخیره کنید و از آن‌ها برای احراز هویت، حضور و غیاب و بسیاری کارهای دیگر به راحتی استفاده کنید. بنابراین باید کارتی را انتخاب کنید که از این امکان برخوردار باشد و بتوانید به راحتی اطلاعات مختلف را روی آن ذخیره‌سازی کنید.

چاپ کارت پی‌وی‌سی و استفاده از این نوع کارت به شما این امکان را می‌دهد. این نوع کارت را می‌توانید با استفاده از یک چیپ هوشمند کنید و اطلاعات مختلف مربوط به خودتان و کارتان را روی آن ذخیره نمایید و از این جهت محدودیت نداشته باشید.

امکان بازیافت آن و استفاده از دوباره کارت پی‌وی‌سی

استفاده دوباره از کارت چاپ‌شده، بسیار کمک‌کننده و مفید است و می‌تواند سبب شود تا هزینه‌های سازمان و شرکت به طور چشمگیری کاهش پیدا کند؛ زیرا مجبور به تهیه کارت خام جدید و استفاده از آن‌ها نیستید و می‌توانید از کارت‌های خام قبلی استفاده کنید.

کارت پی‌وی‌سی این امکان را به شما می‌دهد و می‌توانید به راحتی آن‌ها را بازیافت کنید. به این صورت برای چاپ کارت پی وی سی جدید، نیاز به استفاده از کارت خام جدید و هزینه بیشتری نخواهید داشت. همچنین این کار به محیط زیست نیز کمک بسیاری می‌کند و شما با بازیافت کارت‌ها، باعث کاهش آلودگی زیست‌محیطی می‌شوید؛ بنابراین بهتر است که از این نوع کارت استفاده کنید.

بررسی روش‌های متنوع چاپ کارت PVC

در قسمت قبلی، دلایل مهم چاپ کارت پی وی سی و استفاده از آن را برای شما بیان کردیم تا آن‌ها را بشناسید و از این جهت به اطمینان کافی برسید. در ادامه این مطلب، بررسی روش‌های متنوع چاپ کارت PVC را به انجام می‌رسانم تا بتوانید این روش‌ها را بشناسید و روش مناسب خودتان را راحت‌تر و در زمان کم‌تری انتخاب کنید و از این جهت مشکلی نداشته باشید.

استفاده از چاپ افست

یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ کارت پی‌وی‌سی است، افست است که به طور عمده در این صنعت به کار می‌رود. البته از آن برای تیراژ‌های بالا استفاده می‌شود و برای تیراژ‌های پایین به کارگیری آن صرفه اقتصادی ندارد. این روش، جزو، موارد چاپ غیر‌مستقیم به شمار می‌رود و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته به انجام می‌رسد. استفاده از دستگاه‌های پیشرفته باعث می‌شود تا کارت‌های چاپ‌شده با استفاده از این روش، کیفیت بسیار بالایی داشته باشند.

Offset

همچنین قیمت این روش نسبت به دیگر موارد مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر است که این موضوع سبب می‌گردد تا شما بتوانید از نظر اقتصادی نیز صرفه‌جویی خوبی به انجام برسانید. برای چاپ کارت با این روش، زمان کم‌تری موردنیاز است؛ زیرا سرعت انجام آن بسیار بالاتر است.

در این روش ابتدا، طرح موردنظر روی یک صفحه فلزی ساخته‌شده از زینک چاپ می‌شود؛ سپس با به کار‌گیری برخی مواد شیمیایی، صفحه موردنظر را به صورتی حساس می‌کنند که تنها نوشته‌ها و عکس‌های روی صفحه چاپ موردنظر را به خودشان بگیرند. پس از انجام این کار، صفحه به چاپخانه منتقل می‌شود. در چاپخانه آن قسمت‌هایی که رنگ را به خودشان نگرفته‌اند را با استفاده از یک غلطک رنگی می‌کنند و روی آن مرکب می‌زنند.

مرکب چرب است و همین موضوع باعث می‌شود تا روی قسمت‌های مرطوب ننشیند و فقط روی بخش‌های خشک صفحه موردنظر قرار بگیرد. همچنین باید دقت کنید که چاپ با استفاده از این روش به دو صورت لمینتی و سینگل صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان یکی از این موارد را انتخاب کنید.

به‌کارگیری چاپ دیجیتال

روش دوم، چاپ کارت پی وی سی، دیجیتال است. از این روش به طور معمول برای آماده‌سازی کارت‌های پی‌وی‌سی در تیراژ پایین استفاده می‌شود. کیفیت و سرعت چاپ این روش در تیراژ بسیار پایین مناسب و کاربردی است و می‌تواند به خوبی نیازهای موجود در این جهت را برطرف کند. به این صورت می‌توانید فورا و بدون فوت قوت کارت پی وی سی مدنظر خودتان را در تیراژ بسیار کم چاپ کنید و محدودیتی در این زمینه مهم نداشته باشید.

هزینه چاپ با استفاده از این روش نسبت افست بالاتر است و به همین دلیل استفاده از آن در تیراژ‌های بالا مفید نیست و توصیه نمی‌شود. این نوع روش، جزو موارد چاپ مستقیم به شمار می‌آید و توسط کامپیوترها انجام می‌شود. پرینتر به این کامپیوتر متصل می‌شود تا بتواند این کار را انجام دهد. سپس کامپیوتر اطلاعات مختلف موردنیاز برای چاپ روی کارت را به سمت چاپگر می‌فرستد تا این کار به انجام برسد.

این روش برای شخصی‌سازی کارت‌های چاپ‌شده بسیار مناسب است و می‌تواند به خوبی این هدف را برای شما محقق کند. به این صورت که ابتدا، چاپ اطلاعات ثابت توسط راه‌های دیگر به انجام برسد و سپس مراحل مانند رمزگذاری، با استفاده از پرینترهای دیجیتال رومیزی با سرعت بسیار بالایی صورت بگیرد. چاپ دیجیتال به دو نوع، مستقیم حرارتی و غیرمستقیم غیرحرارتی صورت می‌گیرد.

 

استفاده از چاپ ترکیبی

در روش چاپ ترکیبی از دو روش افست و دیجیتال به صورت همزمان انجام می‌شود تا کارت‌های مختلف برای کارمندان و افراد دیگر آماده شود. بازدهی این روش بالاتر است و با استفاده از آن می‌توان به حداکثر شخصی‌سازی ممکن رسید.

برای چاپ کارت پی‌وی‌سی باید چه مراحلی را طی کرد؟

انواع چاپ کارت پی وی سی را برای شما بیان کردیم و توضیحات مربوط به آن را بیان کردیم تا نسبت به آن‌ها آشنایی کاملی پیدا کنید و بتوانید انتخاب روش چاپ کارت خودتان را بهتر و سریع‌تر به انجام برسانید. در ادامه مراحل انجام این کار را بیان می‌کنیم و پیرامون آن توضیحات کامل و جامعی می‌دهیم تا آگاهی دقیقی نسبت به این موارد پیدا کنید و بتوانید با استفاده از آن به خوبی چاپ را به درستی انجام دهید.

1.       نوع کارت پی‌وی‌سی مدنظر خودتان را انتخاب کنید

نوع کارت پی وی سی وابسته به نوع کاربرد و هدف شما می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین انتخاب درست آن اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در قدم اول باید به سراغ انتخاب آن بروید و این کار را با حساسیت بسیار بالایی به انجام برسانید تا بعدها و در حین استفاده از آن دچار مشکل خاصی نشوید. برای انجام این کار و مطالعه توضیحات عمیق می‌توانید مطلب «معرفی انواع مختلف کارت PVC و کاربردهای آن‌ها» را بخوانید.

در این مطلب برای شما انواع کارت‌های پی وی سی، را توضیح دادیم و در ادامه بیان کردیم که هرکدام از آن‌ها در چه زمینه‌های کاربرد دارد تا بتوانید نسبت به محل استفاده آن‌ها اطلاعات دقیقی داشته باشید.

2.     ضخامت مناسب برای چاپ کارت پی‌وی‌سی را انتخاب کنید

در ادامه باید ضخامت مناسب کارت پی وی سی را انتخاب کنید. همچنین باید در این قسمت باید مات‌بودن یا نبودنش را نیز انتخاب کنید. پس از انجام این کار کارت خام مناسب را انتخاب کردید و می‌توانید به مرحله بعدی کار بعدی بروید و گام‌های بعدی را بردارید.

Choose the right thickness for PVC card printing

3.    طراحی کارت PVC را انجام دهید

در گام بعدی باید به سراغ طراحی کارت پی وی سی بروید. دقت کنید که طراحی یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی و زشتی کار به شمار می‌رود. همچنین در هنگام طراحی کارت پی وی سی باید به ضخامت و نوع کارت توجه ویژه‌ای شود تا مناسب استفاده روی آن‌ها باشد. هماهنگی رنگ‌بندی کارت پی وی سی و طراحی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و باید به آن دقت بسیار بالایی کرد.

4.     یک‌رو یا دورو‌بودن چاپ را انتخاب کنید

بعد از آن باید یک‌رو یا دو‌رو بودن چاپ را انتخاب کنید. با توجه به انتخاب خودتان در این مرحله، امکان دارد که نیاز به ایجاد تغییرات در طراحی داشته باشید. این موضوع در انتخاب پرینتر چاپ کارت پی وی سی نیز اهمیت دارد و آن را به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار می‌دهد.

5.     انتخاب روش چاپ کارت پی‌وی‌سی را انجام دهید

در این مرحله باید انتخاب روش چاپ کارت پی وی سی را با توجه به توضیحات گفته‌شده به انجام برسانید. این مرحله بسیار مهم است و انتخاب نادرست در آن می‌تواند روی هزینه‌های شما اثر قابل‌توجهی بگذارد؛ بنابراین باید آن را به درستی و دقت بالایی به انجام برسانید.

6.      پرینتر و لوازم جانبی برای انجام این کار را تهیه کنید

در این مرحله باید پرینتر و لوازم جانبی آن را تهیه کنید. انتخاب پرینتر چاپ کارت پی وی سی باید با توجه به نوع چاپ روش آن صورت بگیرد تا به خوبی بتواند نیازهای آن‌ها را برآورده کند و مشکل در هنگام استفاده از آن‌ها به وجود نیاورد.

7.     لمینت محافظ را روی کارت چاپ‌شده بکشید

در آخرین گام باید لمینت محافظ را روی کارت پی وی سی چاپ‌شده بکشید تا میزان عمر و دوام آن‌ها چندبرابر شود. پس از انجام این کار چاپ کارت پی وی سی به پایان رسیده است و شما می‌توانید به راحتی از آن تا مدت‌های زیادی استفاده کنید و در این زمینه مشکل خاصی نداشته باشید.

با انواع روش‌های چاپ کارت پی‌وی‌سی آشنا شوید

در این مطلب از فرزان کارت آسیا، انواع روش‌های چاپ کارت پی وی سی، دلیل‌های اهمیت استفاده از این نوع کارت و مراحل انجام آن را به طور کامل و دقیق توضیح دادیم تا بتوانید به راحتی کارت موردنظر مجموعه خودتان را آماده کنید تا کارمندان بتوانند از آن برای حضور و غیاب، دریافت غذا، احراز هویت و کارهای دیگر استفاده کنند و در این جهت محدودیتی خاصی نداشته باشند.

برای چاپ کارت پی وی سی در انواع مختلف می‌توانید به فروشگاه فرزان کارت آسیا مراجعه کنید. هرگونه سوال یا ابهامی را نیز می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت مطرح کنید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست